دبیرکل ناتو: نیروهای امنیتی افغانستان باید در قبال کشورشان مسئولیت پذیر باشند

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 39279

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته است، می دانیم شرایط درافغانستان سخت است، اما بهتر است، که نیروهای امنیتی افغانستان خود به دفاع از کشورشان بپردازند و خود در قبال امنیت کشورشان مسوولیت پذیر باشند.

دبیرکل ناتو در سخنرانی خود در دانشگاه میتودیست در دالاس ایالت تگزاس امریکا اعلام کرده است با آنکه ماموریت نظامی ناتو درسال ۲۰۱۴ در افغانستان به پایان رسیده اما مبارزه برضد گروه داعش ادامه خواهد یافت.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته است “این مناسب تر، موثرتر و پایدار تر خواهد بود اگر ما نیروهای امنیتی افغانستان را تقویت کنیم تا خود کشورشان را باثبات بسازند”.

آقای استولتنبرگ می گوید که ده ها هزار نظامی ما افغانستان را ترک کردند، تنها بخشی کوچکی از سربازان ما درافغانستان باقی مانده اند تا برای نیروهای رزمی و پلیس افغانستان آموزش های نظامی و مسلکی فراهم کنند، می دانیم شرایط درافغانستان سخت است، اما این خیلی خوب خواهد بود که نیروهای امنیتی افغانستان خود به دفاع از کشورشان بپردازند و خود در قبال امنیت کشورشان مسوولیت پذیر باشند.

او گفت که داعش درعراق و سوریه نابود شده و درافغانستان نیز با پشتیبانی نیروهای امنیتی و دفاعی افغاستان این گروه را از بین خواهند برد.

استولتنبرگ در ادامه گفت: نیروهای ناتو در خاک سوریه حضور ندارند اما ناتو جزئی از ائتلاف ضد داعش است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنج شنبه با اشاره به اینکه سیاست ارتش این کشور در نبرد با داعش تغییر نکرده، اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جدول زمانی برای عقب‌نشینی نیروهای این کشور از خاک سوریه تعیین نکرده است.

ترامپ طی چند روز اخیر دو بار تاکید کرد که قصد دارد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را خارج کند و اگر عربستان به ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه تمایل دارد باید هزینه‌هایش را بپردازد.

این اظهارات ترامپ باعث بروز جنجالی در محافل سیاسی و نظامی آمریکا شد و برخی مسئولان نظامی و سیاسی آمریکایی تاکید کردند که ماموریت نابودی داعش هنوز تمام نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟