دبیرکل ناتو: سربازان ناتو در افغانستان، ماموریت جنگی شان را آغاز نخواهد کرد

  • انتشار: ۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31200

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می گوید که سربازان این سازمان به میدان های جنگ در افغانستان باز نخواهد گشت، بلکه آنان فقط وظیفه مشاوره دهی و آموزش نظامیان را بر عهده خواهد داشت.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو که روز گذشته در سفری غیر منتظره همراه با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به افغانستان آمد، می گوید که کشور های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دلایل قوی برای ادامه حمایت از افغانستان دارند.

آقای استولتنبرگ در سفر به کابل گفت که کشور های عضو ناتو به درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اعزام سربازان بیشتر و افزایش مصارف نظامی در افغانستان پاسخ مثبت خواهند داد.

دونالد ترامپ در ماه گذشته میلادی هنگام اعلام استراتیژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان، خواستار افزایش نقش ناتو در افغانستان شده بود.

این درخواست آقای ترامپ با واکنش های متفاوت سیاسی در اروپا روبرو گردید.

در آلمان، حزب محافظه کار انگلا مرکل از حامیان ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان است. اما حزب لیبرال دیموکرات های آزاد و حزب سبز ها – دو شریک احتمالی حکومت ایتلافی آینده آلمان – در مورد افزایش سهم ناتو در افغانستان ابراز شک و تردید کرده اند.

در ایتالیا، حزب پنج ستاره که در نظر سنجی های کنونی در صدر قرار دارد، گفته است که در صورت برنده شدن در انتخابات اوایل سال آینده میلادی، سربازان ایتالیایی را از افغانستان خارج می کند.

با این همه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن قدردانی از نقش آلمان در ماموریت حمایت قاطع گفت اطمینان کامل دارد که آلمان به حمایت خود از این ماموریت ادامه خواهد داد.

دبیرکل ناتو یک بار دیگر تاکید کرد که ماموریت جنگی سربازان ناتو از سر گرفته نخواهد شد و نقش آنان تنها به آموزش دهی، مشوره دهی، تجهیز و تمویل نیرو های افغان محدود خواهد ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟