دبیرکل ناتو بر حمایتش از افغانستان تاکید کرد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13038

ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو در جریان نشست خبری خود در بروکسل بر ادامۀ مأموریت حمایت قاطع و حمایت مالی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تأکید کرد.

او که پیش از آغاز نشست دو روزه وزیران خارجه ناتو صحبت می‌کرد، افزود که افغانستان برای ناتو اهمیت دارد زیرا ناتو بزرگترین مأموریت نظامی خود را در این کشور انجام داده و برای سال‌های سال در آن جا حضور داشته و هم تلفات داده‌ و هم پول مصرف کرده و قیمتی گزافی پرداخت کرده است.

مأموریت حمایت قاطع در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی با هدف آموزش، مشوره و همکاری با نیروهای امنیتی دفاعی افغانستان آغاز شد.

ناتو و جامعۀ جهانی در جریان نشست شیکاگو در سال ۲۰۱۲ میلادی وعده کرده بودند که همه ساله بیش از ۵ میلیارد دالر به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کمک خواهند کرد.

هدف اصلی ناتو در افغانستان کمک به برقراری امنیت سراسری است تا اطمینان حاصل شود که این کشور دوباره به پناه گاه امن برای تروریستان مبدل نخواهد شد.

قرار است وزیران خارجۀ ناتو روز جمعه، بیستم ماه می در مورد ادامۀ حمایت مالی از نیروهای افغان تا پایان سال ۲۰۱۷ و تا رسیدن به سال ۲۰۲۰ میلادی نیز بحث کند.

گفتنی است که در نشست وزیران خارجه کشور های عضو ناتو(پیمان اتلانتیک شمالی) صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشورمان نیز حضور خواهد داشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟