دبیرکل ناتو: برنامه های طالبان برای سقوط شهرهای بزرگ ناکام بوده است

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31649

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می‌گوید طالبان در سال جاری در افغانستان در تمامی برنامه‌های‌شان برای سقوط ولایت‌ها و شهرهای بزرگ شکست خوردند.

اما ینس استولتنبرگ این را هم واضح ساخت که حالا به هیچ صورت زمان مناسب برای ترک افغانستان نیست.

آقای استولتنبرگ روز گذشته (دوشنبه) در سخنرانی‌اش در اجلاس پارلمانی ناتو در بخارست پایتخت رومانی گفت که افغانستان در حال حاضر لانه امن برای تروریستان نیست.

دبیر کل ناتو هر گونه تصمیم گیری برای خروج نیروهای بین‌المللی و تنها گذاشتن افغانستان را در حال حاضر کاملاً نادرست می‌داند.

ینس استولتنبرگ در سخنرانی‌اش گفت که وضعیت در افغانستان در حال حاضر تغییر کرده و نیروهای امنیتی افغان در حمایت ناتو توانسته اند برنامه‌های طالبان را با شکست روبرو سازند.

وی افزود: مشکلات وجود دارند اما باید به خاطر داشته باشیم که هدف استراتژیک طالبان، اشغال مراکز ولایت‌ها بود اما آن‌ها توانایی این کار را نداشتند. عقب رانده شدند. نیروهای افغان توانستند هر مرتبه حملات طالبان را در مراکز ولایت‌ها شکست دهند.

در حال حاضر ۱۳ هزار نیروی بین‌المللی از ۳۹ کشور جهان در افغانستان حضور دارند که مشغول آموزش، حمایت و مشوره دهی برای نیروهای افغان است.

او وضعیت فعلی افغانستان را با آنکه مملو از برخی چالش‌ها دانست اما تأکید کرد که در حال حاضر این‌کشور لانه امن برای تروریستان نیست.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟