دبیرکل ناتو: برای جلوگیری از حضور تروریستان، در افغانستان می مانیم

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 23852

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است که حضور سازمان ناتو در افغانستان به دلیل مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به مکانی امن برای تروریستان است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس؛ ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو گفت حضور ما در افغانستان برای مبارزه با تروریسم است.

استولتنبرگ در پاسخ به گوینده شبکه ای که پرسید ،واکنش شما به حمله اخیر در لندن چیست؟ گفت آنچه که شب گذشته در لندن روی داد اهمیت دوچندان شدن تلاش ها برای مبارزه با تروریسم را نشان می دهد.

ناتو نقش مهمی در این رابطه ایفا می کند و ما شاهد بزرگترین عملیات نظامی خود هستیم. حضور ما در افغانستان برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تبدیل این کشور به پایگاهی امن برای تروریست هاست و ما به خاطر پاسخگویی به حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک به آمریکا در افغانستان حضور داریم.

وی گفت: ما در نشست هفته گذشته خود تصمیم گرفتیم تلاش های خود را با پیوستن به ائتلاف جهانی ضد داعش و فراهم آوردن پشتیبانی خود از این ائتلاف با هواپیماهای شناسایی دو چندان کنیم. اعضای ناتو به روش های مختلف در مبارزه خود برای مقابله با داعش و تروریسم مشارکت دارند.

وی افزود این موضوع همچنین بر روی اهمیت اقدامات مختلف تاکید دارد.ما در این راه به ابزارهای مختلفی نیازمندیم.ما لازم است که با ایدیالوژی افراط گرایی مبارزه کنیم. ما در این راه به ابزارهای دیپلماتیک نیازمندیم. ما همچنین در راه به ابزارهای نظامی در افغانستان ،عراق و سوریه نیازمندیم.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟