داکتر پدرام: دولت باید خط دیورند را به رسمیت بشناسد

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 20347

داکتر عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره افغانستان اعلام کرد که خط دیورند مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان است و دولت افغانستان آنرا به رسمیت بشناسد.

عبدالطیف پدرام، رییس حزب کنگره و عضو پارلمان افغانستان در همایش سالانه این حزب گفت که خط دیورند به عنوان مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان شناخته شده و هرگونه ادعای ارضی از سوی افغانستان بنیاد حقوقی ندارد.

آقای پدرام اختلاف مرزی با پاکستان را عامل اصلی ناامنی در افغانستان می‌داند و می‌گوید که افغانستان باید از این ادعای غیرقانونی دست بکشد و بیشتر از این سبب قربانی شهروندان افغانستان نشود.

رییس حزب کنگره افغانستان،برخی از کشورهای همسایه و منطقه به طور خاص هند و پاکستان را به ترویج کردن افراط گرایی در منطقه متهم کرد و گفت این کشورها برای منافع شان افراط گرایی مذهبی را دامن می‌زنند.

آقای پدرام از احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و مردم افغانستان خواست تا به‌گونه‌ای جدی بر حکومت فشار بیاورند تا از ادعای مرزی در خاک پاکستان که یک ادعای غیر قانونی و هزینه بردار است دست بکشد.

رهبر حزب کنگره ملی درحالی خط مرزی دیورند را به رسمیت می‌شناسد که چند روز پیش رسانه‌های پاکستان از به رسمیت شناختن این خط از سوی داکترعبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان خبرداده بود اما دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه این خبر را رد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟