داکتر عبدالله: هیچ جای افغانستان برای غیرنظامیان امن نیست

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37514

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در سخنرانی خود در سی‌وهفتمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که هیچ جای کشورش برای غیرنظامیان امن نیست.

رئیس اجرایی به نمایندگی از افغانستان که برای اولین بار عضو شورای جهانی حقوق بشر سازمان ملل شده است، سخنرانی کرد و گفت: هیچ جایی در افغانستان امن نیست. مساجد، بیمارستان‌ها، مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز رسانه‌ای، بازارها و سایر اهداف همه در معرض آسیب قرار دارند.

رئیس اجرایی با بیان این که تلفات غیرنظامیان بالا است، گفت که کشورش با شورای امنیت سازمان ملل یک بحث سازنده را آغاز کرده است.

او تصریح کرد که این کشور شواهدی را درباره شبکه‌های تروریستی که از سوی یکی از دولت‌ها حمایت می‌شود، به این شورا ارائه کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان اخیرا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ در این کشور بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

عبدالله در نشست سالانه حقوق بشر یک‌بار دیگر تعهد حکومت وحدت ملی را برای همکاری با دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد و گفت: اکثر جرایمی که در اعلامیه رم بازتاب یافته، در قانون جزایی ۲۰۱۷ افغانستان در نظر گرفته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟