داکتر عبدالله: امنیت نباید یک مسأله سیاسی شود

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12479

رییس اجرائیه حکومت می گوید که حکومت وحدت ملی، از تمام توان خود برای تقویت و دورنگهداشتن نیروهای امنیتی از سیاست، و پشتیبانی از این نیروها استفاده مى کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، داکترعبدالله عبدالله که امروز درکنفرانس دو روزۀ مشوره دهی میان مردم و پولیس که در کابل صحبت می کرد، هدف اصلی نشست را به میان آمدن اطمینان میان مردم و نیروهای امنیتی خواند و گفت که مردم باید با دیدن نظامیان کشور، خاطر آسوده داشته باشند.

این نشست، از سوی وزارت امور داخله به هدف تفاهم وهماهنگی میان مردم و پولیس با اشتراک نمایندگان مردم، قوماندانان پولیس، علما، موسفیدان، متنفذین قومی، نهادهای جامعه مدنی و جوانان بیشتر از ٢٠ولایت برگزارشده است.

رييس اجرايى حکومت گفت که تامین امنیت، تنها یک مقولۀ نظامی و تخنیکی نیست، بلکه ارتباط مستقیم با نهادهای امنیتی و مردم دارد و هرگاه مردم به نیروهای امنیتی اعتماد کنند، امنیت تامین می­گردد.

وى افزود در ساحاتی که مسوولان امنیتی، با صداقت، ایمانداری، اخلاص و بدون تبعیض وظایف شان را پیش می­برند و مردم آزادانه رفت و آمد نموده، نظریات خود را با مسوولان امنیتی شریک می­سازند، وضع امنیتی بهتر و در جایی که چنین نیست، وضعیت امنیتی بدتر است.

داکتر عبدالله گفت: “در جایی که مردم از حکومت محلی ناراض هستند،  مراجعه نمی­کنند و مسوولان در یک جزیرۀ تنها باقی می­مانند و مخالفان مسلح، از اين وضعیت، استفاده اعظمی می­برند.”

رییس اجراییه حکومت، با پر اهمیت خواندن کنفرانس مشوره دهی میان مردم و پولیس، از اشتراک کنندگان خواست که موقع پیش آمده را به تشریفات سپری نکنند، به شناسایی مشکلات و مسایل به صورت ملی بپردازند و به نتیجۀ مطلوب برسند؛ تا منجر به اطمینان و اعتماد مردم به نیروهای امنیتی کشور گردد.

موصوف، خطاب به مسوولان امنیتی گفت: “نباید وظیفه را یک امتیاز شخصی تلقی کنيد، بلکه آن را یک مسوولیت ایمانی و وجدانی در برابر مردم و خدا احساس نماييد.”

داکتر عبدالله گفت که حکومت وحدت ملی، از تمام توان خود برای تقویت، دورنگهداشتن نیروهای امنیتی از سیاست و پشتیبانی از این نیروها استفاده خواهد کرد.

این مقام ارشد حکومتی، با بیان اینکه مسوولان امنیتی، نباید انتقاد مردم از کارکرد شان را یک نقص تلقی کنند، بلکه یک فرصت بدانند، افزود: “نظم، دسپلین، عزت و وقار، یک مسئله است و برخورد با پیشانی باز، یک گپ دیگر است و با مردم باید به صورت درست برخورد شود.”

به باورعبدالله، پولیس بدون همکاری مردم هیچگاه موفق بوده نمی­تواند و قادر به تامین امنیت نخواهد بود؛ تا اینکه مردم پولیس را درک کنند و همکار شوند.

او همچنان گفت که از کميت و کيفيت نیروهای امنیتی گزارشاتی فرستاده می­شود که یک واقعیت است؛ اما حکومت نمی تواند به یکبارگى ١٠ هزار نیروی جدید را وارد دستگاه امنیتی کشور کند؛ اما وی خاطر نشان کرد که این کمبود با همکاری مردم برطرف شده می­تواند.

موصوف علاوه نمود که موجودیت سربازان خیالی و نهادهای خیالی، باید پس از ١٥ سال به یک افسانه مبدل شود و نباید واقعیت داشته باشد و به آن نقطۀ پایان گذاشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به بی پروایی نیروهای امنیتی نسبت به وسایط و تجهیزات آنها اشاره کردو افزود: “فراوانی وسایط و تجهیزات در نیروهای امنیتی، به یک مشکل تبدیل شده است و با کوتاه ترین بی توجهی از کار می­رود.”

رییس اجرایی حکومت، از نمایندگان مردم خواست که اگر کوتاهی را در عرصه های مختلف مشاهده می­کنند، آن را از خود دانسته در اصلاح آن توجه جدی نمایند؛ اما از روز اول بنا را بر اعتماد بگذارند و مشوره های واضح و روشن داشته باشند.

موصوف تصریح نمود: “قوماندانان پولیس و وزیر داخله، باید از زخمی­ها و خانواده “شهدا” به صورت دوامدار خبرگيرى نموده و به خواست و مشکلات فرد فرد سربازان پولیس رسیدگی شود.”

سترپاسوال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی و سرپرست وزارت امور داخله که در این نشست حضور داشت، بر همکاری مردم تاکید کرد و گفت که پولیس در وضعیت کنونی، بدون همکاری مردم نمی تواند امنیت را تامین بکند.

او از مردم خواست که در تامین امنیت سهم بگیرند و مکلفیت های انسانی و دینی شان را انجام بدهند.

میرداد خان نجرابی رییس کمیسیون امنیت داخلی ولسى جرگه  گفت که پوليس، بدون همکاری مردم نمی تواند امنیت را تامین نماید.

اين نماینده مردم کاپیسا نیز ازمردم خواست که در کنار نیروهای امنیتی شان قرار داشته و ازهرگونه حملات تخریبى و دهشت افگنانه، اطلاع بدهند تا جان ده ها تن از افراد بی گناه نجات داده شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟