دانلود رایگان کتاب عقاید یک دلقک با لینک مستقیم

  • انتشار: ۱۳ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 71759
عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک رمانی است که در سال 1963 توسط هاینریش تئودور بل آلمانی به نگارش در آمد.
اقای بل، کمتر از یک دهه پس از نگارش این کتاب، جایزه نوبل ادبیات را به خاطر نوشتن این رمان به دست آورد.
اندکی بعد، کناب کتاب عقاید یک دلقک، موضوع فیلمی شد که ووبچخ باسنی، کارگردان اهل کشور چک، آن را به پرده سینماها برد.

همه این رویداد ها، کتاب اقای بل را به یک رمان پر طرفدار تبدیل کرد که چند ترجمه فارسی نیز از آن به بازار کتار عرضه شد.
ترجمه های شریف لنکرانی و محمد اسماعیل زاده، معروف ترین ترجمه های فارسی کتاب عقاید یک دلقک هستند.

محتوای کتاب عقاید یک دلقک چیست؟

نویسنده کتاب عقاید یک دلقک عشق و مذهب را اصلی ترین محورهای این کتاب قرار داده و ریاکاری انسان ها به ویژه در حوزه مذهب را به دقت مورد نقد قرار داده است.

شخصیت اصلی این رمان، فردی است به نام هانس شنیر که معشوقه یا همسرش، او را به دلیل اختلافات مذهبی، ترک کرده است. اقای شنیر، با اعضای خانواده اش نیز اختلافات مذهبی دارد و همین مساله، باعث شده تا او، ارتباطی پر فراز و نشیب به آنها داشته باشد.

شرایط اقتصادی و اجتماعی آلمان پس از جنگ جهانی، اختلافات میان کاتولیک ها و پروستانها و مسائلی از این دست که زندگی خصوصی افرادی چون هانس شنیر را تحت تاثیر داده، در کتاب عقاید یک دلقک به دقت بیان شده و خواننده می تواند تصویری دقیق و واضح از شرایط آن روز آلمان به دست بیاورد.

هانس شنیر، قهرمان اصلی این کتاب که به عنوان یک دلقک در یک سیرک کار می کند، از ریاکاری های مذهبی در جامعه خود به شدت ناراضی است.

نویسنده کوشیده است تا در قالب شخصیت یک دلقک، فضای به شدت ریاکارانه کلیسای کاتولیک را به نقد بکشد و همین مساله هم موجب شد تا خشم بسیاری از پیروان مذهب کاتولیک در اروپا علیه او برانگیخته شود. اما مجموعه نقد ها و مباحثی که در رابطه با این داستان در مطبوعات در گرفت، نهایتا فقط موجب شهرت بیش از پیش رمان عقاید یک دلقک و نویسنده آن گردید.

داستان کتاب عقاید یک دلقک از جایی شروع می شود که اقای هانس، در یکی از اجراهای خود در شهر بوخوم المان، با شکست مواجه می شود. این شکست که در پی اجرای بسیار ضعیف او در یکی از قراردادهایش شکل میگرد، علاوه بر اینکه باعث می شود تا نتواند دستمزد آن قرار داد را به طور تمام و کمال دریافت کند، موجب شکب گیری یک رسوایی هنری برای او شده و بسیاری از قرارداد های اجراهای بعدی او، یکی پچس از دیگری لغو می شود.

این وضعیت، سرآغاز اتفاقاتی برای اقای هانس است که علاوه بر شکست اقتصادی، معشوقه خود را نیز از دست داده است.

دانلود فایل PDF عقاید یک دلقک

هم اکنون میتوانید فایل کامل کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل با ترجمه محمد اسماعیل زاده را از خبرگزاری اطلس با لینک مستقیم دانلود کنید.

دانلود با لینک مستقیم!

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟