دانفورد در دیدار با اشرف غنی: آمریکا در تطبیق استراتژی خود در افغانستان جدی است

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 38536

جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا در سفر به افغانستان و در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور گفته است که ایالات متحده در در خصوص تطبیق استراتژی آن برای افغانستان و جنوب آسیا جدی است.

محمداشرف غنی، رئیس جمهور و جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش ایالات متحدۀ امریکا، روی امنیت افغانستان و منطقه، مبارزه با تروریسم، پروسه صلح و تأمین امنیت انتخابات، بحث و گفتگو کرده اند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است؛ جنرال دانفورد، گفته است که ایالات متحدۀ امریکا در خصوص تطبیق و عملی ساختن استراتژی جدید آن کشور برای جنوب آسیا و افغانستان، جدی می‌باشد.

آقای دانفورد همچنان تأکید کرده است که کشورش از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

جنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفرش به افغانستان گفت‌ که به دنبال رسیدگی به اهدافی چون اطمینان حاصل یافتن از فعالیت تیم‌های مشاوره ای آمریکا و ارزیابی کمپین نظامی علیه شبه نظامیان در ماه‌های آتی و همچنین کمک به بهبود وضعیت نظامی و دفاعی نیروهای افغان است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت، همزمان با آغاز فصل درگیری‌ها با شبه‌نظامیان طالبان، ائتلاف تحت رهبری آمریکا می‌تواند راه‌هایی را برای پیشبرد اقداماتش علیه این شبه‌نظامیان در نظر بگیرد.

سفر آقای دانفورد به افغانستان زمانی انجام می‌شود که با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا انتظار می‌رود که جنگ میان نیروهای شورشی و نیروهای امنیتی افغان شدت گیرد هرچند چندی قبل دولت افغانستان اعلام کرد که دولت حاضر است گروه طالبان را به عنوان یک گروه سیاسی بپذیرد.

ارزیابی موفقیت در نبرد افغانستان و آمریکا علیه شبه نظامیان طالبان بخشی از مذاکرات کاخ سفید در تابستان سال جاری میلادی خواهد بود و در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال یک ارزیابی یک ساله درباره استراتژی منطقه‌ای است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟