دانش: مردم و دولت افغانستان تنها مرجع تصمیم گیرنده در مورد صلح هستند

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 52969

سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور در دیدار با تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرد که مردم و حکومت افغانستان تنها مرجع تصمیم گیرنده در مورد صلح است.

به گزارش اطلس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانش در خصوص اصلاحات انتخاباتی اظهار داشت: هیات رهبری حکومت وحدت ملی مشورت های لازم  را با همه جوانب و نهادهای دخیل در پروسه انتخابات راجع به اصلاحات انتخاباتی انجام داده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در نتیجه مشورت های صورت گرفته، یک طرح جامع اصلاحات انتخاباتی تنظیم و تکمیل گردد.

دانش تاکید کرد که انتخابات پیش رو برای ثبات افغانستان یک امر حیاتی است و اجماع جوانب ذی دخل در پروسه انتخابات بر این است که این انتخابات باید سالم، شفاف و به موقع به سرانجام برسد.

وی راجع به روند گفتگوهای صلح نیز گفت: مردم و حکومت افغانستان تنها مرجع تصمیم گیرنده در مورد صلح است؛ حکومت افغانستان برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان آماده هر نوع اقدام قانونی بر اساس اراده و خواست مردم افغانستان است.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان نیز تاکید کرد که جامعه بین المللی در خصوص ضرورت اصلاحات انتخاباتی در افغانستان به اجماع لازم رسیده اند.

وی افزود که برگزاری انتخابات سالم، شفاف و به موقع خواست و حق مردم افغانستان است و جامعه جهانی نیز بر این موضوع تاکید دارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان با اشاره به گفتگوهای صلح اظهار داشت که جامعه جهانی از صلحی حمایت می کند که مورد توافق مردم افغانستان باشد و دستاوردهای گذشته نیز مورد صیانت قرار گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟