دانش: مذاکرات بین‌الافغانی بدون رهبری دولت افغانستان، یک شعار بی‌معناست

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 66749

«سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید، تازمانی که طالبان مذاکرات بین‌الافغانی به رهبری دولت افغانستان را نپذیرند، سخن گفتن از صلح یک شعار بی معنا و فریب دادن افکار عمومی است.

وی بیان داشت، که نباید صلح به معنی تسلیم دولت و کنار گذاشتن دست‌آوردهای ۱۸ ساله گذشته تلقی شود.

او افزود، اگر طالبان فکر می‌کند که تنها با مذاکره با ایالات متحده آمریکا می‌تواند صلح کند و به پیروزی برسد، این یک خیال است چرا که طرف عمده جنگ در افغانستان، دولت و مردم افغانستان است و قربانی اصلی جنگ هم مردم اند؛ در رابطه به روند صلح و مذاکره با گروه طالبان نیز باید مردم تصمیم بگیرند.

وی خاطرنشان کرد، گروه طالبان با حاکمیت خود در دهه هفتاد، افغانستان را به یک قبرستان خاموش تبدیل کرد و از خود یک سرزمین سوخته و ویران را به میراث گذاشت.

معاون رییس‌جمهور تاکید کرد، طالبان با همان پیشینه هنوز هم بر تداوم جنگ و وحشت اصرار دارد و هر روز غیرنظامیان و حتی علما، زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

او تصریح کرد: «در چنین حالتی تا زمانی که گروه طالبان دست از جنگ برنداشته و مذاکرات بین الافغانی به رهبری دولت افغانستان را نپذیرد، سخن گفتن از صلح یک شعار بی معنا و فریب دادن افکار عمومی است.»

همچنین دانش انتخابات را یکی از دست‌آوردهای نظام جدید خواند و افزود، هرگز صلح به معنای کنار گذاشتن و انصراف از انتخابات نیست. اگر انتخاباتی در کار نباشد، این همان نظام امارت است که مردم افغانستان تجربه کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟