دانش: روند صلح چیزی جزء مشروعیت بخشی به جنایات طالبان نیست/ در روند کنونی باید تجدید نظر جدی صورت گیرد

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 112456

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در واکنش به حمله تروریستی در مقابل مکتب دخترانه سید‌الشهداء در غرب شهر کابل گفت که آنچه تحت عنوان روند صلح جریان دارد چیزی جز مشروعیت بخشی به عملکردهای ضد انسانی جنایتکاران نیست.

دانش با اشاره به حمله ترویستی در غرب شهر کابل گفت: بدون شک در پشت این قضیه دلخراش طالبان قرار دارند و هیچ گروه تروریستی جز طالبان در این منطقه امکان انجام عمل تروریستی با این وسعت را ندارد.

وی تاکید کرد که این عمل وحشیانه و ضد انسانی بدون شک از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است. زیرا به طور واضح هدف تروریست ها قومی خاص با باورهای خاص است و این فاجعه با هدف نسل کشی و از بین بردن یک کتله اجتماعی صورت گرفته است.

معاون دوم ریاست جمهوری اظهار داشت که انتظار ما از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری این است که گروه طالبان و حامیان آن را در برابر این عمل وحشیانه مجازات کرده و تمام سران طالبان دوباره در لیست سیاه و در معرض تحریم‌های سخت قرار گیرند.

دانش تاکید کرد: «با تاسف باید اذعان کنیم که آن چه تحت عنوان روند صلح جریان دارد چیزی جز مشروعیت بخشی به عملکردهای ضد انسانی جنایتکاران نیست. به همین خاطر امیدوارم که در روند کنونی تجدید نظر جدی صورت گیرد و تقویت طالبان از این رهگذر متوقف گردد.»

وی افزود: «گروه‌های تروریستی نشان داده اند که به هیچ یک از اصول انسانی و اسلامی پایبند نیستند و از هیچ جنایتی علیه مردم افغانستان دریغ نمی کنند. بنابراین در تمام معادلات کنونی باید تجدید نظر جدی صورت گیرد.»

گفتنی است که روز گذشته انفجاری در نزدیکی مکتب «سیدالشهدا» در منطقه قلعه‌نو در دشت برچی در مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی در غرب شهر کابل به وقوع پیوست.

سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که شمار تلفات این رویداد تروریستی، به بیش از ۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی افزایش یافته است. آرین افزود که این آمار نهایی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟