دانش: دوران برتری خواهی قومی به پایان رسیده است

  • انتشار: ۱ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38563

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور می گوید که ما سال ها است که مشق جدایی می کنیم، اما به جایی نمی رسیم. دوران جدایی ها و انحصارطلبی ها و برتری خواهی های قومی سپری شده و به تاریخ پیوسته است.

سروردانش معاون دوم رئیس جمهور که برای برگزاری جشن ملی نوروز به شهر مزار شریف  رفته است گفت که خوشبختانه امروز فضایی به وجود آمده است که هر کسی می تواند خواسته های خویش را بدون هیچ هراس و با صدای رسا مطرح کند.

معاون دوم رئیس جمهور می گوید که ما سال ها است که مشق جدایی می کنیم، اما به جایی نمی رسیم. دوران جدایی ها و انحصارطلبی ها و برتری خواهی های قومی سپری شده و به تاریخ پیوسته است.

وی اظهار داشت؛ دشمن به قدری بی رحم و کوردل است که حتی به نمازگزاران در مساجد و مراکز دینی و بدتر از آن حتی به اطفال و متعلمین خردسال نیز رحم نمی کنند. این اعمال غیر انسانی نشان می دهد که ما با چه موجوداتی مواجه هستیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت که دولت افغانستان طی دو سال اخیر تلاش کرده است تا با طرح استراتژی های موثر و واقع بینانه در عین حالی که درهای صلح و مذاکره با مخالفان مسلح را باز گذاشته، بر مبارزه قاطع و جدی با تروریسم نیز تاکید کرده است.

آقای دانش گفت امروز همگی خوشحالیم که یخ های کدورت در حال آب شدن است و هر کدام از ما بیش از هر زمان دیگر به وجود همدیگر احساس نیاز می کنیم. این اظهارات آقای دانش در حالی مطرح می شود که عطا محمد نور در این مراسم گفت که ارگ ریاست جمهوری و حزب جمعیت به توافقاتی دست یافته است و جزئیات این توافق به زودی علنی می شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟