ضعف حکومت در صدرعوامل خشونت علیه زنان قرار دارد

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 66262

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان در کابل، خشونت علیه بانوان در کشور را رو به افزایش خواند.

آقای دانش گفت که بر اساس آمارها بیش از 800 مورد انواع مختلف خشونت علیه زنان در سال 96 صورت گرفته که این آمار در سال‌های بعد آن افزایش داشته و نشان می‌دهد که خشونت علیه زنان در جریان این سال‌ها رو به افزایش بوده است.

او عوامل مختلف از جمله، بی‌سوادی، فقر، نا امنی، عرف ناپسند، وجود گروه‌های مسلح غیر مسئول را در بروز خشوت علیه زنان دخیل دانست و در عین حال تاکید کرد ضعف حاکمیت قانون در صدرعوامل خشونت علیه زنان در کشور جای گرفته است.

 به گفته‌ وی، قربانیان خشونت به گونه لازم به عدالت دسترسی ندارند، مجرمان قضایای خشونت پیگرد نمی‌شوند و فساد در نهادهای عدلی و قضایی وجود دارد که این عوامل باعث دوام خشونت علیه زنان در کشور شده‌اند.

در همین حال ریچارد دیوید بند نماینده دفتر کمیشنری عالی ملل متحد برای حقوق بشر در افغانستان نیز عملکرد نهادهای عدلی و قضایی افغانستان در رسیدگی به پرونده‌های خشونت را کند و غیر موثر خواند.

او افزود که کندی طی مراحل پرونده‌ها باعث شده که خشونت علیه زنان در افغانستان وجود داشته باشد و این مسئله موجب نگرانی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟