دانش آموزان مهاجر شهریه مدارس را قسطی بپردازند

  • انتشار: ۱۹ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 1814

علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت دانش آموزان مهاجر افغانی ملزم به پرداخت شهریه به مدارس هستند ولی میتوانند این شهریه را بصورا اقساط پرداخت نمایند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از قدس، وی در پاسخ به این سوال که ابتدای سال تحصیلی وعده تحصیل رایگان به مهاجرین داده شده بود و چرا الان این وعده محقق نشده است گفت: دریافت وجه از اتباع افغانستان براساس دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی نهادهای مربوطه در وزارت کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: در تابستان امسال خبری منتشر شد که از تحصیل رایگان اتباع افغانی در ایران خبر می‌داد ولی در محتوای خبر ذکر شده بود «با توجه به نامه دفتر ریاست جمهوری در مورد شهریه دانش آموزان اتباع خارجی و ضرورت بررسی بیشتر آن، فعلا از دریافت هر گونه وجهی از دانش آموزان اتباع خارجی بابت ثبت نام در مدارس خودداری شود و تا تعیین تکلیف نهایی فقط به اخذ تعهد پرداخت از کسانی که واجد شرایط معافیت نیستند، اکتفا شود» که در کارگروه‌های مربوطه مصوب شد تا دانش‌آموزان افغان در سال تحصیلی جاری شهریه پرداخت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد:‌در دستورالعمل دریافت شهریه از اتباع افغانستان 10 بند وجود دارد که بر اساس آن برخی از این اتباع از جمله خانواده‌های شهدا، اتباعی که مادر ایرانی دارند یا از وضعیت مالی نامناسبی برخوردار هستند مشمول معافیت از پرداخت شهریه می‌شوند و به مدیران مدارس توصیه کرده‌ایم در دریافت شهریه از اتباع افغانی تسهیلات لازم را در نظر بگیرند.

کمرئی بیان کرد: خانواده‌های افغانی می‌توانند شهریه را به صورت قسطی نیز پرداخت کنند. دریافت شهریه از اتباع افغانی قانونی است و در آغاز سال تحصیلی نیز برای اینکه دانش آموزان از تحصیل بازنمانند به مدارس اعلام کردیم از آنها با دریافت تعهدنامه ثبت نام کنند تا وضعیت شهریه مشخص شود.

حال جای این پرسش باقی است که با اعلام یکباره پرداخت شهریه مدارس و تعیین ضرب العجل چند روزه برای آن اکثر حانواده های مهاجرین که جزو اقشار آسیب پذیر هستند و عموما بیش از یک دانش آموز در خانه دارند  ولو با فرض پرداخت اقساطی چگونه میتوان از پس هزینه های آن برآمد؟!

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟