دانش‌آموزان در «غزنی» به دلیل ترس از انفجار به مکتب نمی روند

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 65794

انفجار خونین اخیر در غزنی، سبب شده که صدها دانش‌آموز از حضور در مکاتب خودداری کنند.

اداره معارف غزنی اعلام کرده که برای جلوگیری از فرار کودکان از کلاس درس در این شهر، برای دانش آموزان اطمینان داده‌اند که مراکز آموزش و پرورش هدف حمله نیست.

گفتنی است حمله اخیر طالبان در روز یکشنبه هفته جاری در شهر غزنی دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۱۷۹ نفر از جمله ده‌ها دانش‌آموز را زخمی کرده است.

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی دانش‌آموزان در مکاتبی که در اثر انفجار صدمه دیده، حضور ندارند و تنها دیوارهای فروریخته، شیشه و پنجره‌های شکسته، کیف، کتاب و خودکار دانش آموزان که در چهار طرف پراکنده شده، دیده می‌شوند.

ریاست آموزش و پرورش غزنی تایید می‌کند که حمله روز یکشنبه طالبان، روند فعالیت مکاتب این شهر را مختل کرده و دانش آموزان کمتری به کلاس درس حاضر شدند.

این درحالی است که تا یک هفته دیگر امتحان نیم سال در بیشتر نقاط افغانستان برگزار میشود و مشخص نیست که چه تعداد از دانش آموزان غزنی با توجه به ترسی که ایجاد شده به جلسه امتحان حاضر خواهند شد.

یاد آوری می کنیم که هفته گذشته (۱۰ سرطان) نیز در نتیجه انفجار قوی در ناحیه شانزدهم شهر کابل و حمله شورشیان در پی آن، دست‌کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. دست کم ۵۱ نفر از زخمی‌های این رویداد دانش‌آموزان مکتب هستند. مسئولیت این حمله را طالبان به عهده گرفت که با واکنش گسترده داخلی و بین‌المللی روبه رو شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟