دانشگاه هرات، ورود دانشجویان بی حجاب را منع قرار داد

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16964

مسئولان دانشگاه هرات تصمیم گرفتند تا بعد از این از ورود دانشجویان بی حجاب به دانشگاه جلوگیری کنند، این تصمیم بعد از آن گرفته شد که شکایت ها از عدم رعایت حجاب از سوی بعضی از دانشجویان بالا گرفت.

مسؤولان دانشگاه هرات می‌گویند، دانشگاه‌ها در تمامی کشورهای دنیا مرکز تحول فکری، اخلاقی و محل عرضۀ ارزش‌های نوین انسانی، علمی و تاریخی‌ اند، اما این تحول باید بر بنیاد ارزش‌های دینی و اسلامی باشد. آنان می‌گویند، پس از این که شکایت‌های در بارۀ عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی دانشجویان در هرات بالا گرفت، آنان تصمیم گرفتند که دیگر به دانشجویانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، اجازۀ ورود ندهند.

حسن فرید، معاون علمی دانشگاه هرات می‌گوید، پس از این، بی‌حجابی در داخل دانشگاه قابل پذیرش نیست و دانشجویانی که حجاب‌ را رعایت نکنند، از صنوف درسی اخراج خواهند شد.

اما دانشجویان دانشگاه هرات در این باره دیدگاه‌های گوناگونی دارند. برخی‌ها از این اقدام استقبال می‌کنند، اما برخی دیگر این کار مسؤولان دانشگاه را تمسخرآمیز دانسته و می‌گویند، مسؤولان به جای بالابردن کیفیت آموزش، روی موضوعات ساده و فرعی تمرکز دارند.

آگاهان دینی نیز به این باورند که برخی از جوانان به علت نداشتن آگاهی از دموكراسی و تقليد از لباس پوشی غربی‌ها بدون در نظرداشت معيارهای اسلامی، به گونه‌یی در جامعه ظاهر می‌شوند كه تحت هيچ شرایطی با ارزش‌های اسلامی برابر نیست.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. آرس
    (۲۳ جدی ۱۳۹۵)

    حسن فرید بیجا کرده است دانشگاه است نه داعشگاه ! هیچ کس حق ندارد راجع به پوشش یک محصل نظری بدهد! حسن فرید چه دیدگاهی به زن دارد . ایشان چه حقی دارد که چنین نظری میدهند.

نظر شما چیست؟