دانشگاه های رایگان آمریکایی و شرایط تحصیل در آن

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 21897

وبسایت سی‌ان‌بی‌سی اطلاعاتی در خصوص تعدادی از دانشگاه‌های رایگان آمریکا منتشر کرد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با وجود هزینه‌های بسیار بالای تحصیل در دانشگاه‌ها، در نقاط مختلف جهان، هزینه تحصیل در برخی دانشگاه‌ها برای افراد تازه وارد رایگان است.

اما ورود به این دانشگاه ها به هیچ وجه راحت نیست. هر کدام از این دانشگاه ها در تلاش هستند افراد جوان و مشتاق را وارد محیط آموزشی خود کنند. اما دانشجویان پس از ورود به این دانشگاه ها، مسئولیت زیادی را به دوش خواهند داشت. در زیر به دانشگاه های رایگان آمریکا اشاره شده است:

کالج بریا، (Berea College)

این دانشکده کوچک در ایالت کنتاکی آمریکا یک مأموریت دارد و آن هم این است که دانشجویان محروم و سخت کوش را جذب کند. فقط افرادی که با مشکلات مالی روبرو هستند می توانند در این دانشکده پذیرش شوند. به هر دانشجو 4 سال بورسیه تحصیلی به همراه یک لپ تاپ تعلق می گیرد. حضور در کلاسهای درس الزامی است و هر دانشجو باید هر هفته چندین ساعت را در محوطه دانشگاه کار کند.

کالج دیپ اسپرینگز، (Deep Springs College)

این دانشگاه کوچک که فقط مختص آقایان است در کالیفرنیا قرار دارد. بورسیه تحصیلی به همراه اتاق و محل خواب در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. این دانشگاه هر ساله فقط 22 تا 25 نفر را پذیرش می کند.

کالج اوزارکس، (College of the Ozarks)

ورود به این دانشکده در ایالت میزوری بسیار دشوار است. دانشجویان هیچ هزینه ای را برای تحصیل در این دانشگاه نمی پردازند. هر دانشجو باید ساعتهای زیادی را در این دانشگاه کار کند.

آکادمی نیروی هوایی آمریکا، (U.S. Air Force Academy)

علاوه بر آموزش رایگان، این دانشگاه نظامی که در ایالت کلرادو قرار دارد همه هزینه های جانبی دانشجویان را هم پوشش می دهد. پس از 4 سال تحصیل، دانشجویان باید دست کم 5 سال را در نیروی هوایی خدمت کنند.

آکادمی گارد ساحلی آمریکا، (U.S. Coast Guard Academy)

دانشجویان این دانشکده بیشتر در رشته های مهندسی و علوم محیط مشغول تحصیل می شوند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان باید 5 سال به دولت خدمت کنند.

آکادمی کشتیرانی تجاری، (U.S. Merchant Marine Academy)

این دانشکده که در نیویورک قرار دارد بخاطر انتخاب های شغلی متعدد در همه رشته ها شهره عام و خاص است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی باید به عنوان افسر در هر کدام از حوزه های نظامی که بخواهند به مدت 6 سال خدمت کنند.

آکادمی نظامی آمریکا، (U.S. Military Academy – West Point)

این یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشکده‌های افسری در وست پوینت آمریکاست. نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه 9 درصد است. در کنار آموزش رایگان و دریافت کمک هزینه 10 هزار دالری در هر سال، دانشجویان باید 5 سال پس از فارغ التحصیلی به دولت خدمت کنند. بیشتر فارغ التحصیلان پس از پایان خدمت نظامی شان، شغل های موفقی در حوزه های سیاست و کسب و کار در اختیار خواهند داشت.

آکادمی نیروی دریایی آمریکا، (U.S. Naval Academy)

این دانشگاه که در شهر آناپولیس در مریلند آمریکا قرار دارد، همه هزینه های تحصیل و جانبی دانشجویان را فراهم می کند. در مقابل، دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی 5 سال به دولت خدمت کنند.

مؤسسه وِب، (Webb Institute)

این دانشکده خصوصی در نیویورک به افراد علاقه مند به رشته های معماری و مهندسی دریایی بورس تحصیلی می دهد. بخاطر شهرت بالای این دانشگاه، تقریبا 100 درصد دانشجویان پس از تحصیل مشغول به کار می شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟