دانشگاه كابل؛ سنگر افكار داعش

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 65824
استاد داعشی

فيلم اعترافات استادان و دانشجويان دانشگاه كابل كه به جرم همدستي با داعش دستگير شده اند را ديدم. مفاد اين فيلم از زبان معترفان نكات زير است.

١- در ابتدا ( چندسال پيش ) كه هيچ اختلافي بنام حنفيت و سلفيت نبود، اين استادان ( متوكل، ظاهر داعي، مبشر مسلميار و معروف راسخ ) ايده هاي سلفيت را تبليغ كردند و براي اولين بار به اختلافي به نام سلفيت و حنفيت دامن زدند.

٢- اين استادان ( متوكل، ظاهر داعي، مبشر مسلميار و معروف راسخ ) ابتدا محصلين را از حنفيت دور ساخته و به سلفيت جذب مي كردند و پس از آنكه سلفي شده بودند، آنان را به داعش دعوت مي كردند.

٣- رابطه اي نزديك بين اين چهار استاد دانشكده شرعيات و تشكيلات داعش در ننگرهار وجود دارد. طوري كه افراد و نزديكان همين استادان در صف داعش هستند، يكي از خويشاوندان انها انتحار كرده و شاگردان پوهنتون كابل نيز از طريق همين شبكه به ننگرهار فرستاده مي شدند.

نكته اينكه: داعش و سلفيت بيش از جامعه تشيع اكنون فقه حنفي و برادران اهل سنت ما را هدف گرفته است. در واقع داعش همان بازوي نظامي انديشه سلفيت است كه امامان و پيروان مذاهب چهارگانه اهل سنت را اهل بدعت و خارج از دين مي دانند.

از اين اقدام امنيت ملي بايد حمايت قاطع شود ى فيلم اعترافات اين استادان به صورت وسيع در فضاي مجازي همرساني شود تا هموطنان ما آگاه باشند و فريب اين جريان ها را نخورند.

نویسنده: شجاع محسنی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟