دانشمندان روشی برای درمان قطعی بیماری ایدز را کشف کردند!

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 60348

بلاخره دانشمندان شیوه جلوگیری از سرایت مرض ایدز را کشف نمودند.

به نقل از مجله The Lancet، تحقیقات چندین ساله دانشمندان در این عرصه نشان داد که معالجه رتروویروسی میتواند کاملاً مانع انتقال میکروب مرض ایدز شود.

تعداد بیماران مبتلا به «ایدز» در افغانستان اعلام شد در این تحقیقات تقریباً 1 هزار مرد همجنسگرا شرکت کردند که تنها یکی از آنها مبتلا به ویروس ایدز بود و ادویه ضد ویروسی را استعمال می نمود. در طی 8 سال مشاهدات، هیچ یک از آنها به مرض ایدز مبتلا نشدند.

ویروس پسگرد یا رتروویروس (Retrovirus) یک ویروس «آر-ان‌-ای» است که خود را با استفاده از آنزیم وارونویس در سلول میزبان بازتولید می‌کند تا «دی‌-ان‌-ای» خود را از روی ژنوم «آر-ان‌-ای» بسازد.« دی‌-ان‌-ای» ساخته شده در ژنوم سلول میزبان یکپارچه می‌شود. از این به بعد ویروس بعنوان بخشی از دی‌ان‌ای میزبان نسخه‌برداری می‌شود. از مهم‌ترین رتروویروس‌ها می‌توان به ویروس «اچ‌-آی‌-وی» اشاره کرد که باعث ایدز می‌شود.

15 مرد در اثر غفلت و رابطه جنسی محافظت نشده با افرادی که معالجه ضد رتروویروسی را طی نکرده بودند آلوده به این ویروس شدند.

پروفسور آلیسون رودسر از دانشگاه کالج لندن اظهار داشته است: «نتایج مطالعات ما نشان می دهد و شواهد فراوانی وجود دارد که با استفاده از سیستم معالجوی رتروویروسی، خطر سرایت مرض ایدز برای مردان همجنسگرا صفر است که در این آزمایش شرکت داشتند»،وی گفت که اثربخشی معالجه ضد رترو ویروسی برای مردهای همجنسگرا قبلا نیز تائید گردیده است.

در سال 2017، حدود 40 میلیون انسان در جهان حامل عامل مرض ایدز بودند.

از جمله 21.7 میلیون آنها در حالت معالجه ضد رتروویروسی قرار داشتند.

به نوشته اسپوتنیک،در ماه اپریل گزارش شد که در پایان سال 2018 تعداد روس ها که مبتلا به HIV بودند بیشتر از یک میلیون نفر محاسبه شده است که بیشتر مریضان از مناطق کمرووا، ایرکوتسک، سوردلوفسک، سامرا و اورنبرگ را بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟