دانشجویان هزاره ربوده شده توسط طالبان در غور به مناطق تحت کنترل این گروه انتقال داده شده است

  • انتشار: ۳ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 45466

دانشجویانی هزاره ای که دو روز قبل توسط طالبان در ولایت غور به گروگان گرفته شده بودند، به مناطق تحت کنترل این گروه برده شده و تلاش ها برای آزادی آنها تاکنون نتیجه نداده است.

روز دوشنبه “۰۱ اسد ۱۳۹۷” طالبان مسلح در مسیر شاهراه غور – کابل در منطقه کورک ولسوالی دولتیار امبولانس کلنیک ولسوالی لعل و سرجنگل را همراه با راننده، یک کارمند صحی و چهار دانشجو که سه تن شان از طبقه اناث بودند، ربودند.

این دانشجویان که باشنده‌های ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت و از قوم هزاره می‌باشند گفته می‌شود که به مناطق تحت حاکمیت طالبان در شمال مرکز غور انتقال گردیده‌اند.

اما اعضای خانواده‌های این دانشجویان می‌گویند، تلاش‌های مردم و حکومت جهت رهایی این افراد تا هنوز نتیجه نداده‌اند.

از سوی هم اقبال نظامی سخنگوی قوماندانی امنیه غور به رادیو آزادی گفته است، این افراد تا هنوز به نزد طالبان هستند و تلاش‌ها برای رهایی شان ادامه دارند.

وی افزود: ” تعدادی از مو سفیدان به نزد طالبان فرستاده شدند تا از نزدیک صحبت کنند و تا هنوز صحبت ها چندان نتیجه نداشته و بعضی شروط هم از سوی طالبان گذاشته شده ولی برای ما مشخص نگردیده‌اند.”

این اولین بار نیست که طالبان در این مسیر دست به گروگان‌گیری افراد ملکی زده باشند قبل از این نیز شماری از مسافرین و محصلین در همین مسیر از سوی طالبان دستگیر و گاها هم تیرباران شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟