دانشجویان ننگرهار خواستار تشکیل «خلافت اسلامی» شدند!

  • انتشار: ۱۹ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11359

ده ها تن از محصلین دانشگاه ننگرهار روز گذشته با برافراشتن پرچم های گروه طالبان، داعش و حزب اسلامی حمایت شان را از این گروه ها اعلام نمودند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز، آنان می گویند که از نظام جمهوری خسته شده اند و خواهان تشکیل یک امارت اسلامی در کشور هستند.

اعتراض کننده گان یکی از دلایل این کار را فساد اداری، عدم رسیده گی به دانشجویان و وضعیت بد دانشگاه ننگرهار می دانند و می گویند که آنان به اعتراض ها ادامه خواهند داد.

این در حالیست که آگاهان رشد افراطیت در میان مردم را خطرناک و حکومت و جامعه جهانی را در جلوگیری از این کار ناکام میدانند.

این دانشجویان با ترک نمودن کلاس های درسی در قلب شهر و در منظر عام تجمع نموده و با برافراشتن پرچم گروه های طالبان و داعش شعارهای ضد حکومتی سر دادند. شمار زیادی از این دانشجویان می گویند که علت این کار اعتراض در برابر وضعیت بد کشور و دانشگاه ننگرهار است.

یک تن ازدانشجویان چنین اظهار نظر نمود: «از جمهوری خسته شدیم، ما خلافت اسلامی می خواهیم، ما خلافت عادلانه میخواهیم –ما نظام اسلامی می خواهیم.»

دانشجوی دیگر گفت: «محصلین این تظاهرات را به خاطر به دست آوردن حقوق شان راه اندازی کردند.»

 

ببرک میاخیل ، رییس دانشگاه ننگرهار در رابطه به تظاهرات دانشجویان گفته است: «خواست های که بیرون از چوکات محصلین است را نمی پزیرم و به مشکلاتی دیگری که شما اشاره کردید از ارگان های مربوطه تقاضا دارم که به آن رسیده گی نماید.»

سید عبدالقیوم سجادی، عضو مجلس نماینده گان نیز در این باره گفته است: «متاسفانه رشد افراطیت در کشور چیزیست که از سال ها به این سو ادامه داشته اما نه ما و نه هم جامعه جهانی برای جلوگیری از این کار ناکام بوده ایم. این موضوع اگر ادامه یابد نتایج بدی در پی خواهد داشت.»

پیش از این نیز این افراد زیر پرچم گروه های هراس افگن دست به اقدامات مشابه اعتراضی زده اند. آگاهان به این باورند که گروه های هراس افگن از میان این افراد می تواند به ساده گی سرباز گیری کند و برای مردم کشور مشکل آفرینی نماید.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟