داعش و طالبان حمله موشکی به میدان هوایی کابل را بر عهده گرفت

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31174

همزمان با سفر دبیر کل ناتو و وزیر دفاع آمریکا به کابل، سخنگوی وزارت داخله افغانستان تایید کرد که سه موشک در اطراف فرودگاه کابل اصابت کرده است. مسئولیت این حمله را ابتدا طالبان و سپس گروه داعش بر عهده گرفت.

نیروهای بین‌المللی تحت فرمان ناتو در افغانستان صبح امروز( چهارشنبه) از ورود ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان ناتو و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کابل خبر دادند.

چند ساعت پس از ورود آنان به کابل، منابع خبری اعلام کردند که دست‌کم سه موشک در اطراف فرودگاه کابل فرود آمده است.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله به بی‌بی‌سی گفت که این موشک‌ها روی چمن بخش نظامی در شرق فرودگاه اصابت کرده و در اثر آن پنج عضو یک خانواده زخمی شده اند که وضعیت یک زن وخیم است.

آقای دانش افزود که اصابت این موشک‌ها باعث قطع پروازها در فرودگاه نشده است.

برخی رسانه های محلی از شلیک ۲۰ تا ۳۰ راکت آرپی‌جی به سوی فرودگاه خبر داده‌اند.

منابع همچنان گفته اند که چند مهاجم مسلح، دريک منزل در فاصله چند کيلومترى ميدان جابجا شده و ازآنجا ميدان هوايى را هدف قرارداده اند.

اگرچه سخنگوی وزارت داخله گفته هنوز مشخص نیست این موشک‌ها از کجا شلیک شده، اما یک منبع پلیس کابل گفته است که گمان می‌رود محل شلیک آنها خانه‌ای در شمال میدان هوایی باشد. به گفته او، نیروهای پلیس این خانه را محاصره کرده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله موشکی را بره عهده گرفته و یک سخنگوی این گروه گفته که هدف این حمله هواپیمای وزیر دفاع آمریکا بود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان هم در صفحه تلگرام خود مسئولیت حملات راکتی به فرودگاه کابل را که با ورود جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به کابل همزمان شد را از سوی گروهش بر عهده گرفت و افزود که این راکت ها به مقر نیروهای افغان و خارجی اصابت کرده و تلفات و خسارت زیادی به آنها وارد کرده است.

همزمان با این نیز گروه تروریستی با انتشار بیانیه ای این حمله را بر عهده گرفته است.

صبح چهارشنبه آقای استولتنبرگ و ماتیس بدون اعلام قبلی وارد کابل شدند و به گفته نیروهای ناتو، هدف این دو مقام ارشد نظامی غربی دیدار و گفتگو با مقام‌های دولت افغانستان و نیروهای بین‌المللی مستقر در این کشور است.

این اولین سفر مقام‌های ارشد آمریکا و ناتو بعد از اعلام استراتژی جدید آمریکا درباره افغانستان است و به نظر می‌رسد که افزایش نیروها و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان یکی از مواردی باشد که در دیدار آقایان ماتیس و استولتنبرگ با مقامات افغانستان مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟