داعش مسئولیت حمله خونین کابل را بر عهده گرفت

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23562

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار صبح امروز (چهارشنبه) در نزدیکی سفارتخانه‌های خارجی در کابل را که به کشته شدن ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از 360 تَن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری اطلس، گروه تروریستی  داعش مسئولیت انفجار اخیر در منطقه وزیر اکبرخان کابل را که به کشته شدن ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از 360 تَن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

این در حالیست که گروه طالبان مسئولیت این حمله تروریستی در کابل را بر عهده نگرفت و آنرا محکوم کرد.

اما بعضی از منابع غیر رسمی گفتند که بیش از یک صدو چهل نفر در انفجار امروز کشته شدند و نزدیک به ششصد نفر بر اثر همین انفجار زخم برداشته اند.

انفجار شدیدی صبح امروز در منطقه‌ای از شهر روی داده که کاخ ریاست جمهوری و شماری از سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع است و دود غلیظی بر آسمان محل انفجار دیده شد.

گزارش‌های اولیه حاکی از شدت بالای انفجار، انهدام چندین عراده موتر و همچنین آسیب رسیدن به ساختمان‌ها در ده‌ها متر دور تر از محل انفجار است.

انفجار در منطقه‌ای روی داده که سفارتخانه‌های فرانسه، آلمان، جاپان، چین، ترکیه، هند، ایران، انگلیس، کاخ ریاست جمهوری و وزارت خارجه، امنیت ملی، تلویزیون یک، شرکت مخابراتی روشن وچندین موسسه مهم دولتی و غیر دولتی در آن واقع شده‌اند.

مقام های امنیتی به خبرنگاران گفتند که مواد منفجره در یک تانکر فاضلاب جاسازی شده بود و حدود ۷ متر گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد کرده است.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟