داعش مسئولیت حمله به باشگاهی در استانبول را بر عهده گرفت

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 16680

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله بر یک باشگاه شبانه در روز اول سال نو میلادی در استانبول را بر عهده گرفت، پولیس ترکیه می گوید تلاش ها برای یافتن عامل حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول ادامه دارد.

در بیانیه داعش آمده است که یکی از “سربازان شجاع خلافت اسلامی” به یکی از مشهورترین کلوبهای شبانه حمله کرده “که مسیحیان مرتد در آن جشن می‌گیرند”.

هنوز انگیزه حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول روشن نشده است. نیروهای امنیتی ترکیه یکشنبه ۱ ژانویه نیز به جست‌وجوی گسترده خود برای پیدا کردن عامل فراری این حمله ادامه دادند.

شبکه ترک زبان “سی ان ان” امروز دوشنبه به نقل از منابع پولیس گفته بود که به احتمال زیاد یک شهروند ازبک یا قرقیز مرتبط با گروه داعش در پس پرده حمله یاد شده بوده است

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه، تنها از یک “مهاجم مسلح” سخن گفت و در مورد سمت و سوی کنونی تحقیقات توضیحی نداد. در جریان حمله مسلحانه به کلوب شبانه رینا دست کم ۳۹ نفر، از جمله تعداد زیادی خارجی کشته شدند.

نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید تحقیقات برای تشخیص هویت مهاجم “به شدت” ادامه دارد. سلیمان سویلو، وزیر داخله ترکیه، گفته است که مهاجم سلاح را زیر لباس خود پنهان کرده و احتمالا پیش از ترک کلوب لباسش را عوض کرده است.

حدود ۲۵ نفر از کشته‌شدگان اتباع خارجی‌ و اغلب ‌آن‌ها از کشورهای عرب هستند.

کردها می‌گویند که در این واقعه دستی نداشته‌اند. خبرگزاری فرات (Firat) که به حزب کارگران کردستان (پ‌‌ک‌ک) نزدیک است از قول مراد کارایلان، از سران این حزب، نوشت که هیچ گروه کردی در این حمله دست نداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟