داعش عراق را به بمب گذاری در بغداد تهدید کرد

  • انتشار: ۲ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117224

به نقل از بغداد الیوم، کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق، روز گذشته از تهدید داعش به بمب گذاری در سه منطقه از بغداد، پایتخت این کشور، خبر داد.

عباس سروط، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره این مسئله گفت: «جلسه‌ای بین کمیته امنیتی و دفاع مجلس با سران امنیتی و نظامی کشور برگزار و در آن درباره راه‌های جلوگیری از تکرار بمب گذاری‌ها تبادل نظر شد.»

او در ادامه با بیان اینکه داعش قصد بمب گذاری در سه منطقه مهم بغداد از جمله شهرک الصدر، الشعله و الکاظمیه دارد، افزود: «اما مشکل این است حالا ما با داشتن این اطلاعات باید چه اقدامات امنیتی را انجام دهیم.»

سروط همچنین از برگزاری جلسه کمیته امنیتی و دفاع پارلمان عراق با فرماندهان امنیتی و نظامی این کشور بعد از تعطیلات عید قربان خبر داد.

او با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر داعش گفت: «داعش به این روش‌ها متوسل می‌شود، زیرا توانایی مقابله با نیرو‌های امنیتی را ندارد.»

این مقام عراقی همچنین اظهار داشت که کمیته امنیت و دفاع عراق به سرویس‌های امنیتی این کشور پیشنهاد‌هایی را برای مقابله با این حملات تروریستی ارائه داده است. این پیشنهاد‌ها شامل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن از جمله دوربین‌های حرارتی برای رصد نقض امنیتی و نفوذ افراد است.

سروط در پایان گفت که چنین حوادثی، با اینکه از آن اطلاع داریم ممکن است تکرار شوند و ما باید برای متوقف کردن آن‌ها تا جایی که ممکن است سازمان‌های اطلاعاتی خود را گسترش دهیم.

در انفجار تروریستی دوشنبه هفته گذشته در بازار محلی الوحیلات در شهرک الصدر که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت ده‌ها شهروند عراقی که سرگرم خرید لوازم مورد نیاز برای عید قربان بودند، کشته و یا زخمی شدند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟