داعش سربازگیری و سوء استفاده جنسی از زنان در افغانستان را آغاز کرده است

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 38734

مقامات می گویند که داعش در افغانستان، سربازگیری از زنان را آغاز کرده است و در بسیاری از مناطق از آنان به عنوان برده جنسی استفاده می شود.

حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح روز گذشته (یکشنبه) در قندهار گفت “در بسیاری از منطقه‌ها زنان به صفت برده‌ی جنسی از سوی داعش سربازگیری می‌شود که این موضوع قابل نگرانی است”.

خانم سرابی گفت که برای جلوگیری از چنین حرکت‌ها شورای عالی صلح کارزار تبلیغاتی را در ولایت‌ها راه اندازی کرده است.

به گزارش تلویزیون یک، او گفت: “بخشی از فعالیت‌های ما در ولایت‌ها این است که باید با زنان رابطه‌ی محکم داشته باشیم و به هر نحو ممکن به منطقه‌ها و قریه‌ها ناامن برویم و مردم را آگاه کنیم”.

چندی پیش مسوولان قول اردوی شاهین در شمال افغانستان گفته‌بودند که این زن فرانسوی عضو گروه داعش، از افراد کلیدی این گروه در ولایت جوزجان بوده که جمعه شب توسط نیروهای کوماندو از منطقۀ “سر دره” ولسوالی “درزآب” ولایت جوزجان بازداشت شد.

وضعیت ننگرهار و بخش هایی دیگر افغانستان گواه بر این است که گروه داعش مؤفق به سربازگیری در نقاطی از افغانستان گردیده و حکومت افغانستان به شدت این گروه را دست کم گرفته است.

گروه تروریستی داعش که بخش های وسیعی از عراق و سوریه را تحت کنترول خویش داشت، اکنون بعد از شکست در این کشورها به سربازگیری از افغانستان اقدام کرده است. اکثر جنگجویان افغان این گروه از میان گروه های منشعب طالبان به آن پیوسته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟