داعش در ننگرهار گروگان هایش را می گوید شما مسلمان نیستید زنان خود را دوباره به عقدتان در بیاورید!

  • انتشار: ۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16341

باشندگان ولسوالی پچیرواگام ولایت ننگرهار می‌گویند که جنگجویان گروه دولت اسلامی یا داعش برای رهایی کسانی که از آن ولسوالی گروگان گرفته شده اند، شرط گذاشته اند.

به گزارش صدای امریکا؛ محمد جان باشندۀ ولسوالی پچیرواگام و یکی از رهبران خیزش مردمی بر ضد داعش به صدای امریکا گفت که داعش، گروگانان را نا مسلمان خوانده و خواهان رو آوردن آنان به اسلام شده اند.

محمد جان گفت: ” آنان شرط گذاشته اند که شما از سر مسلمان شوید، زنان خود را بیاورید و دوباره با آنان عقد نکاح کنید. ده میلیون افغانی پول و یک مقدار اسلحه بدهید. به گونۀ دوره‌ای برای ما ۲۰ جنگجو بدهید.”

این فرمانده خیزش مردمی بر ضد داعش می گوید که عالمان دینی و بزرگان قومی از میانجیگری پرهیز کرده اند و به گفتۀ وی بستگان و اقارب اسیران با داعش چانه زنی و تماس دارند. او گفت که اعضای جرگۀ مردمی نیز نزد جنگجویان داعش رفته بودند.

درست دو ماه پیش، زمانیکه جنگجویان گروه دولت اسلامی یا داعش بر ولسوالی پچیرواگام ولایت ننگرهار یورش بردند، حدود ۶۷ باشنده محل را گروگان گرفتند.

در میان گروگانان چند زن نیز شامل بود که چندی بعد آنان رها شدند، اما کم ازکم چهل گروگان مرد هنوز هم در چنگ جنگجویان اسیر اند.

نیروهای افغان دو هفته پیش در عملیات مشترک با نیروهای ناتو ولسوالی پچیرواگام را از چنگ داعش پس گرفتند، اما تندروان هنگام عقب نشینی، ده ها باشندۀ آن ولسوالی را افزون بر گروگانان قبلی، با خود بردند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که هنوز هم ده‌ها ‌تن به شمول موی سفیدان و جوانان در قید داعش به سر می‌برند.

آقای خوگیانی گفت “گزارش‌هایی هم رسیده است که شماری از آنان توسط داعشیان کشته شده اند. تلاش‌ها برای شناسایی محل آنان جریان دارد تا همه به گونۀ مصوون رها شوند.”

اما یک مقام دولتی در ننگرهار که نخواست نامش گرفته شود، به صدای امریکا گفت که داعش اکنون نیز در ولسوالی‌های ده بالا، اچین و کوت زندان و پناهگاه داشته و تمام گروگانان را در این ساحات نگهداری می کنند.

جنگجویانی که خود را وابسته به گروه دولت اسلامی خوانده و زیر پرچم آن گروه می جنگند از کم و بیش دوسال به اینسو تلاش دارند تا پایگاهی را در شرق افغانستان داشته باشند. این جنگجویان روی موج اف ام نیز نشرات رادیویی دارند که چندین بار نشرات آن متوقف و از سر گرفته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟