داعش در مکاتب جوزجان به دانش آموزان نصاب آموزشی خلافت اسلامی را آموزش می دهد

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 25169

بعد از نشر ویدیو و همچنین گزارش هایی مبنی بر آموزش کودکان در ولایت غور توسط داعش، اکنون نیز گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد گروه داعش در مکاتب تحت کنترل خود در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان نصاب آموزشی خلافت اسلامی یا داعش را آموزش می دهد.

یک منبع امنیتی در ولسوالی درزاب که نمی‌خواهد نامی از او گرفته شود به سلام‌وطندار گفته است که گروه داعش در 16 مکتبی که در ساحۀ حاکمیت این گروه قرار دارد، نصاب‌آموزشی خلافت‌ اسلامی را آموزش داده و در کنار شست‌وشوی مغزی، استفاده از اسلحۀ گونه‌گون، اعدام، کشتار و سربریدن را نیز به کودکان آموزش می‌دهند.

او می‌گوید، داعش در تلاش است که با آموزش خلافت اسلامی از طریق نسل تازه، اهداف خودشان را عملی کنند.

مسؤولان محلی ولسوالی درزاب جوزجان نیز با ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی این ولسوالی می‌گویند که داعش به آموزگاران و بزرگان محل هشدار داده‌ است که آنان حقوق آموزگاران را می‌پردازند و آموزگاران ناگزیرند که دانش‌آموزان را بر اساس نصاب‌درسی این گروه آموزش دهند، در غیر آن مطابق به قانون خلافت اسلامی، مجازات می‌شوند.

بازمحمد داور، سرپرست ولسوالی درزاب جوزجان ضمن تأیید این خبر، می‌گوید، گروه داعش دربارۀ نصاب تعلیمی خلافت اسلامی اطلاعیۀ نشر کرده و در این اطلاعیه از خانواده ها دعوت شده است که کودکان‌شان را در مکتب‌های زیر حاکمیت آنان بگذارند، تا آموزش ببینند.

اما عبدالحی یشین، ریس معارف جوزجان می‌گوید که تاکنون چنین گزارشی از ولسوالی درزاب به آنان نرسیده است.

او می‌گوید، معارف نهاد و ادارۀ حکومتی، نه سیاسی و نه هم نظامی‌ست.

پیش از این نیز سلام‌وطندار گزارشی تحقیقی‌یی را نشر کرد که هراس‌افگنان اوزبیکستانی برای انجام حمله‌های انفجاری و انتحاری‌شان از دانش‌آموزان این ولسوالی سرباز گیری می‌کنند.

بر بنیاد این گزارش، گروه داعش تاکنون برای 200 تا 300 دانش‌آموز در قوش‌تپۀ چگونگی انجام حمله‌های انتحاری و ماین‌سازی را آموزش داده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟