داعش حساب فرماندهی مرکزی ایالات متحده را هک کرد

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 2569

فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا، مورد حملات انترنیتی قرار گرفت. هکر ها که به طور موقت به تویتر و یوتیوپ رسمی فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا رخنه کرده بودند، پیام های تهدید آمیز را بر ضد نظامیان امریکایی نشر کردند.

ولی مقامات امریکایی و تحلیلگران انترنتی به این باورند که اسناد سری افشا نشده است و این نوع حملات تهدید جدی تلقی نمی شود، ولی ناراحتی را به باور میاورد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقبل از صدای آمریکا، ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا یا “اف بی آی”، بازجویی خود را در خصوص حملۀ انترنتی بر صفحات تویتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی ایالات متحده آغاز کرده است.

افرادی که خود را وفادار به گروه دولت اسلامی می خوانند، برای مدت زمان کوتاهی در صفحۀ تویتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی ایالات متحده، رخنه کرده بودند.

صفحۀ تویتر مرکز فرماندهی، روز دوشنبه تهدیداتِ را علیه سربازان ایالات متحده به نشر سپرده هشدار داد که “ما در راه استیم عقب تان را بنگرید، داعش”.

در ظرف ۳۰ دقیقه، صفحات تویتر و یوتیوپ فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به حالت تعلیق در آمد.

پیام های بعدی صفحۀ تویتر شامل تصاویر و اسنادِ بود که ظاهراً نمرات تلیفون، آدرس ایمل و آدرس منازل ده ها مقام نظامی ایالات متحده را شامل بود.

مقامات فرماندهی مرکزی ایالات متحده به صدای امریکا، حمله بر صفحات تویتر و یوتیوب آن مرکز را تایید کرده می گویند که اقدامات لازمی را به منظور پرداختن به آن موضوع روی دست گرفته اند.

صفحۀ تویتر همچنان آنچه ظاهراً نقشۀ نظامی چین و کوریای شمالی پنداشته می شود را افشا کرده است.

صحت یا اهمیت اسناد ممکن تایید نشود اما برخی از مواد افشا شده از قبل در صفحات انترنت قابل دسترس بود و به نظر نمی رسد که حساس باشد.

مقامات و تحلیلگران امریکایی می گویند که این حمله انترنتی، کدام تهدید امنیتی تلقی نمی شود.

اسحق پورش، یکی از تحلیلگران امنیت انترنتی در مرکز تحقیقاتی رَند کارپوریشن، به صدای امریکا گفت که صفحات تویتر معلومات حساس را در خود ندارد، بناً کاملا واضح است که ضرری را متوجه نمی سازد، ولی تا اندازۀ موجب ناراحتی می شود.

پورش و سایر تحلیلگران می گویند که قرار معلوم، اسناد و معلومات سری افشا نشده و بسیاری موادی را در بر دارد که از قبل در انترنت نشر شده بود.
جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایالات متحده موضوع حمله بر صفحات انترنتی فرماندهی مرکزی امریکا را به گونۀ جدی پیگیری می کند.
آقای ارنست گفت “این موضوع فقط در ظرف یک ساعت یا کم و بیش اتفاق افتاد. ما هنوز هم موضوع را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهیم، ولی معلومات بیشتر در مورد ندارم.”

فرماندهی مرکزی ایالات متحده که در پایگاه قوای هوایی مک دیل در تامپای ایالت فلوریدا موقعیت دارد، فرماندهی جنگ هوایی به رهبری ایالات متحده را در عراق و سوریه نظارت می کند.

هکر ها که ادعا می کنند وفادار به گروه دولت اسلامی اند، قبلاً نیز به صفحات تویتر چندین نهاد رسانه یی در ایالت های مریلند و نیومکسیکو، دسترسی پیدا کرده بودند.

شماری از تهدیدات که در صفحۀ انترنتی فرماندهی مرکزی ایالات متحده نشر شده بود، مشابه به تهدیدات بود که در سایر نهاد های رسانه یی نشر شده است.

حملۀ روز  دوشنبه زمانی رخ داد که بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا در مورد گسترش امنیت انترنتی سخنرانی می کرد.

در جریان سخنرانی، آقای اوباما گفت که حملۀ انترنتی یک تهدید بالای مصرف کنندگان امریکایی می باشد.

رئیس جمهور امریکا گفت که در بعضی” موارد شخص حتی از سرقت کارت اعتبار خود آگاهی نداشته و زمانیکه متوجه صورت حساب خود می گردد، بسیار دیر شده است.”

به گفتۀ آقای اوباما “براساس معیار های جدیدی که پیشنهاد کرده ایم، شرکت ها باید ظرف ۳۰ روز مشتریان خود را از حملات انترنتی به سیستم شان آگاه سازند.”

آقای اوباما گفت افرادیکه هویت امریکایی ها را به سرقت می برند، حتی اگر بیرون از امریکا هم باشند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

تاحال روشن نیست که جمهوریخواهان که اکثریت هر دو مجلس این کشور را در اختیار دارند، این پیشنهاد رئیس جمهور را می پذیرند یا خیر.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟