داعش: جنگ آتی ما در اروپاست

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 27389

«فرانسوی سیاه» یکی از اعضای خارجی داعش که در ظاهر آفریقای الاصل و از اعضای ارشد آن است و دیگر خطیبان داعش بارها در سخنان شان تاکید کرده اند که جنگ آتی این گروه تروریستی با اروپا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، در دوره اخیر تعداد اعضای خارجی داعش کاهش یافته است اما سلطه‌جویی آن‌ها با کنار زدن نیروهای محلی و در دست گرفتن زمام امور بعد از شکستشان در موصل افزایش یافته است.

یکی از اعضای خارجی داعش که “ابواسحاق الفرنسی” نام دارد و لقب “فرانسوی سیاه پوست” به وی داده‌ شده یک شخصیت مبهم است که زبان عربی نمی‌داند و الفاظ رکیکی به زبان می‌آورد و برخی جملاتش نیز نامفهوم است.

به گفته یک منبع محلی در استان نینوا، براساس اطلاعات اولیه این فرانسوی یکی از فرماندهان برجسته داعش است که پست و جایگاه این فرد در ساختار داعش در ابهام قرار دارد اما ظهور وی بر منبر نماز جمعه همگان را غافلگیر کرده چراکه وی به گونه‌ای ظاهر شد که گویی مسئول اول تلعفر است به نحوی که محافظان نقاب‌دار دور او را گرفته بودند.

این منبع افزود: فرانسوی سیاه لقبی است که ساکنان به دلیل پوست سیاهش به او داده‌اند و گفته می‌شود او اصالتا آفریقایی است.

به گفته این منبع این سیاه پوست بیش از چند بار عبارت “جنگ آتی ما در اروپاست” را به زبان آورد.

این منبع گفت: خطیبان داعش در خطبه‌های خود برخی عبارات مبهم را به زبان می‌آورند که اشاره به اقدام یا موافقت با آغاز جنایتی که احتمالا در منطقه رخ خواهد داد، است.

پیشتر منابع محلی در استان نینوا اعلام کردند که داعش تغییراتی را در ساختار خود در تلعفر به وجود آورده و به اعضای خارجی خود پست‌های بیشتری را داده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟