داعش: توان حمله اتمی به آمریکا را داریم

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 5749
داعش

گروه تروریستی تکفیری داعش مدعی شده می تواند حتی به آمریکا حمله اتمی کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پرس تی وی، داعش مدعی شده آنقدر پول داریم که بتوانیم از کشور پاکستان بمب اتمی بخریم و با آن به آمریکا حمله کنیم.

داعش در بیانیه خود به زبان انگلیسی  در مجله معروف به دابق مدعی شده آنقدر پول و امکانات در اختیار دارد که بتواند یک بمب هسته ای از پاکستان تهیه کند و یک حمله اتمی در سال آینده را در خاک آمریکا ترتیب دهد.

جان کانتلی- خبرنگار انگلیسی در بند داعش- که این مقاله را برای داعشی ها تهیه کرده می گوید آنها میلیون ها دلار پول و آدم در سرتاسر جهان دارد و می توانند به ولایت – استان تحت پوشش خود- در پاکستان و افغانستان بسپارند تا برایشان یک بمب اتمی از سیستم فاسد پاکستان تهیه کند.

کانتلی که به نظر می رسد مجبور شده برای داعشی ها نقش یک خبرنگار یا نویسنده را ایفا کند در ادامه نوشته همه می دانند که مرز جنوبی آمریکا با مکزیک بدترین شرایط را دارد و داعش می تواند از همین طریق بمب خود را وارد خاک آمریکا کند.

هرچند ادعاهای داعش و همچنین نوشتار کانتلی در مورد خرید بمب اتمی توسط این گروه تروریستی شاید کمی غلو شده به نظر برسد اما دولت اسلامی نشان داده که توانایی های خیره کننده ای دارد.

کانتلی در ادامه و در مقاله اخیر داعش در مجله دابق می گوید بمب خریداری شده یا دزدیده شده از پاکستان به راحتی وارد لیبی می شود؛ یک لیبی که قسمتی از آن در دستان دولت اسلامی است؛ از آنجا هم وارد قلمرو برادران داعش در نیجریه یعنی اعضای بوکوحرام خواهد شد؛ وقتی بمب تا نیجریه بیاید تا مکزیک هم خواهد آمد. این خبرنگار دربندِ داعش می گوید کارتل های جنایتکار و قاچاقچی کلمبیایی از غرب آفریقا می گذرند و آنها هم می توانند بمب داعش را به آمریکائی ها برسانند.

جان کانتلی در نوامبر سال 2012 به دست داعش اسیر شده و درچندین ویدئو نقش خبرنگار این گروه تروریستی را ایفا کرده و در چندین نوبت از سیاست غربی ها به خصوص اوباما انتقاد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟