داعش، طالبان را بی خانمان کرد!

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 11010

کمیسیون مستقل حقوق بشر از به آتش کشیده شدن خانه‌های ۱۰۶ عضو گروه طالبان توسط گروه داعش در ولایت شرقی ننگرهار خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، این کمیسیون با نشر اعلامیه‌ای گفته در ولسوالی‌های اچین و پچیراگام تعداد ۱۰۶منزل مسکونی به بهانه‌ی این‌که صاحبان این خانه‌ها با گروه طالبان همکاری می‌کنند، از سوی گروه داعش به آتش کشیده شده است.

هم‌چنان در همین ولسوالی‌ها تعداد ۲۲۱۷ فامیل که شامل ۱۴۰۱۷ نفر می‌شود، مجبور به ترک خانه و کاشانه شان گردیده‌اند.
این کمیسیون در اعلامیه‌ی خود از افزایش نقض حقوق بشر توسط گروه داعش در ولایت ننگرهار ابراز نگرانی نموده است.
در این اعلامیه آمده است که گروه داعش ۱۵ غیرنظامی شامل ۷ بزرگ قومی و ۸ فرد عادی از جمله یک کودک را به صورت «بی‎رحمانه‌ای» به قتل رسانده است.

در همین حال بزرگان قومی ولسوالی اچین و نازیان گفته‌اند که  گروه داعش در ولسوالی اچین سه زندان شخصی و در ولسوالی نازیان یک زندان شخصی را برای نگهداری افراد مورد نظر ایجاد کرده‌اند. ‌

هم‌چنان این نهاد حقوق بشری از مسدود شدن تعداد ۵۲ باب مکتب و محرومیت تعداد ۲۷۶۶۷ دانش‌آموز پسر و دختر از حق آموزش و بیکاری تعداد ۶۰۴ آموزگار خبر داده است.

به نقل از اطلاعات روز، در همین حال این کمیسیون از افزایش نقض حقوق بشر، «کشته شدن افراد ملکی و بزرگان قومی، مختل شدن پروسه عادی آموزش و پرورش، دست‌رسی به خدمات صحی، بی‌جاشدگی گسترده و تخریب سرپناه و کم‌بود وسایل معیشتی، موجودیت زندان‌های غیرقانونی و شخصی» در این ولایت اظهار نگرانی کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از تمام طرف‌های درگیری در کشور ‌می‌خواهد نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه را فوراً متوقف ساخته و به مصئونیت جان و مال و حقوق و آزادی‌های مردم ملکی احترام بگذارند. کمیسیون هم‌چنین از تمامی نهادهای مربوطه دولتی و مجامع بین‌المللی می‌خواهد با این وقایع با جدیت برخورد نموده و با شناسایی و تحقیق در زمینه برای دست‌گیری، محاکمه و مجازات ناقضان حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه تدابیر و اقدامات جدی، عملی و موثر را اتخاذ نمایند.

پیش از این گروه داعش تصاویر ویدئویی را منتشر کرده بود که در آن نشان می‌داد اعضای این گروه چند عضو اسیر گروه طالبان را مجبور می‌کنند که روی بمب بنشینند و بمب‌ها را زیر پای آن‌ها منفجر می‌کنند.

گروه طالبان به انتشار این تصاویر ویدیویی واکنش نشان داد و کشتار اعضای خود به دست اعضای داعش به این صورت را «غیرقابل تحمل» خواند.

اطلاعات روز گزارش داد، این در حالی است که پیش از این شماری از اعضای گروه طالبان با ابوبکر البغدادی رهبر داعش بیعت کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟