دادگاهی در امریکا «یوسف نورستانی» را به حبس و جریمه نقدی محکوم کرد

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 72333

دادگاهی در آمریکا، «احمد یوسف نورستانی»، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و عضو فعلی مجلس سنا را به جرم «دزدی از بودجه عمومی» به 10 سال زندان و پرداخت 250 هزار دالر جریمه نقدی محکوم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «آقای نورستانی در دادگاهی در کالیفرنیا اعتراف کرد که بیش از 100 هزار دالر آمریکایی را از دولت آمریکا به شکل غیرقانونی دریافت کرده و در فاصله جولای 2015 تا دسامبر 2018 در مورد سفرها و محل اقامتش دروغ گفته است.»

بر اساس این گزارش، نورستانی این مبلغ را برای افراد مسن‌ومعلول ساکن امریکا (SSI) از اداره رفاه اجتماعی آمریکا دریافت کرده است.

به نوشته بی بی سی؛ بر اساس قوانین آمریکا، کسی که این پول را دریافت می کند باید در آمریکا زندگی کرده و تمام سفرهای خود به خارج از این کشور که بیش از 30 روز طول می کشد را گزارش دهد، در حالی که «نورستانی» بارها درباره سفرها و اقامت خارجی خود دروغ گفته است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که «نورستانی» مجرم شناخته شده و به جرم دزدی به 10 سال زندان و پرداخت 250 هزار دالر آمریکایی محکوم گردیده است.

یوسف نورستانی کیست؟

وی چند دهه است که به عنوان یک سیاست مدار برجسته افغانستان شناخته می شود. وی در سمت های مختلفی از جمله سخنگوی حامد کرزی، وزیر منابع آب و محیط زیست، مشاور ارشد ریاست جمهوری افغانستان در دولت انتقالی، معاون وزارت دفاع افغانستان و خدمت به عنوان والی هرات فعالیت کرده است.

با این حال جدی ترین سمتی که یوسف نورستانی با آن شناخته می شود ریاست بر کمیسیون انتخابات افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری 2014 است که پس از تقلب های فراوان و جنجال های سیاسی بسیار، منجر به تشکیل حکومت وحدت ملی شد.

رییس جمهور غنی در پاییز 1397 وی را به عنوان عضو مجلس سنا منصوب کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟