دادستانی کل تحقیقات در مورد راهنمای قومی یک عضو ارشد اداره امور را آغاز کرده است

  • انتشار: ۲ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30950

دادستانی کل بررسی هایش را در باره راهنمای تبعیض آمیز و قوم گرایانه ثواب الدین مخکش، کارمند پیشین ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری آغاز کرد.

مسوولان این نهاد می‌گویند که این برر‌سی‌ها به گونه‌ی همه جانبه و با بی طرفی کامل انجام خواهد شد و با عاملان آن برخورد قانونی می‌شود.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل گفته است “کارهای ما در اداره دادستانی روی این قضه آغاز شده است و موضوع به شکل دقیق، همه جانبه و با رعایت بیطرفی و احکام قانون بررسی خواهد شد.”

این بررسی‌ها پس از دستور رییس جمهور غنی به دادستانی کل صورت گرفته است.

در خبرنامه ریاست جمهوری که شب گذشته “جمعه، ۳۱سنبله” منتشر شد، آمده است که رییس جمهور غنی رفتار، فکر و عملکرد تبعیض آمیز در تمامی عرصه‌ها به ویژه نهادهای حکومتی را به شدت محکوم کرده است.

از سوی دیگر، برخی فعالان مدنی می‌گویند که اگر این بررسی‌ها به گونه نمادین صورت گیرد، حکومتداری خوب در کشور با چالش روبرو خواهد شد.

در یاداشت افشا شده‌ی که به ثواب الدین مخکش، معاون ریاست نظارت و ارزیابی اداره امور ریاست جمهوری منسوب شده؛آمده است که شهروندان غیر پشتون افغانستان به شکل نمادین در این اداره مقرر شوند نیز در بخش این سند از چند کارمند پشتون اداره امور نام برده شده که از آنان حمایت صورت گیرد ومجوز ورود به ارگ ریاست جمهوری تنها به کسانی داده شود که قابل اعتماد باشند.

پس از نشر این یاداشت ثواب الدین مخکش از مقام اش کنار رفت و حالا همه منتظر اند تا دادستانی کل درمورد این رسوای بزرگ چگونه اقدام می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟