دادستانی: متهمان شکستن قفل دروازه دیجیتالی کمیسیون انتخابات برکنار شوند

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70509

دادستانی، از کمیسیون انتخابات خواست کسانی که به اتهام شکستاندن نوار پلاستیک دروازه مرکز اطلاعات این کمیسیون معرفی شده‌اند، از وظیفه‌های شان برکنار شوند.

در نامه کمیسیون مستقل انتخابات که به دادستانی فرستاده شده، نام‌های مشاور امنیتی دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات و دو تن دیگرهم چون متهمان یاد شده‌اند و از این نهاد خواسته شده‌است که دربارۀ تمامی کسانی که در این ماجرا دخیل بوده‌اند، بررسی کند.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی گفت: «سارنوالان موظف قضیه، از کمیسیون انتخابات خواسته‌اند که مطابق به فقرۀ سه مادۀ ۲۳قانون انتخابات، ابتدا اشخاص که مهم استند در این قضیه آن‌ها را از وظایف شان سبک دوش کند و دوباره سارنوالی معرفی کند.»

نوار پلاستیک در ساختمان مرکز دیجیتالی کمیسیون مستقل انتخابات که شکستانده شده بود، دارای مشخصات و کُد ویژه است. با آن‌که این ماجرا روند انتقال اطلاعات بایومتریک را در کمیسیون انتخابات سه روز به تأخیر انداخت، رییس ستاد انتخاباتی اشرف غنی به طلوع نیوز گفته‌است که هیچ قفلی شکستانده نشده‌است.

کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید که خواست دادستانی برای برکناری این متهمان به گونه رسمی به این نهاد نرسیده است.

اورنگ زیب، عضو کمیسیون انتخابات بیان داشت: «چیزی را که شما مطرح می‌کنید، با ما رسمی شریک نشده‌‎است، ولی ما به تحقیقات و اجرأت لوی سارنوالی احترام داریم و مطابق به او اجرأت می‌شود.»

با این همه، کمیسیون مستقل انتخابات با گذشت یک هفته، هنوز نتوانسته است که نتیجه پاکسازی آرا را در بانک اطلاعات این کمیسیون را، بدست آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟