خوش و بش کرزی با نخست وزیر اسرائیل در هند

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35678

بعد از سفر حامد کرزی رئیس جمهور پیشین به هند برای اشتراک در کنفرانس “ریسنا دیالوگ” رسانه ها گزارش دادند، وی در اقدامی غیر منتظره با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خوش وبش کرد.

روسیا الیوم نوشت، حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان که کشورش رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، روز گذشته (سه شنبه) در اقدام غیر منتظره با بنیامین نتانیاهو در هند دست داد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع اسرائیلی، این اتفاق در جریان کنفرانس ریسنا دیالوگ در دهلی نو پایتخت هند روی داد، جایی که نتانیاهو سومین روز از سفر خود را در آن می گذراند.

این اقدام کرزای درحالی صورت می گیرد که افغانستان از جمله 28 کشوری بود که علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل رای مثبت داد.

در این راستا، وزارت امورخارجه افغانستان نیز در بیانیه ای که هفتم دسامبر گذشته منتشر کرد، ضمن مخالفت با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، آورده بود: « این تصمیم باعث جریحه‌دار شدن احساسات تمامی مسلمانان جهان شده و روند صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون مشارکت فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجه مثبت و راه حل دائمی ختم نمی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟