خوشبینی جان نیکلسون/ طالبان تا دوسال بعد تمام مناطق تحت کنترلشان را از دست می دهد

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29530

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای بین المللی در افغانستان با ابراز خوشببینی در مورد نابودی گروه های تروریستی در کشور می گوید؛ طالبان تا دو سال دیگر تمام مناطق تحت حاکمیتشان را از دست می دهد.

به دنبال اعلام استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان، فرمانده کل نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفته تا دو سال دیگر گروه طالبان تمام مناطقی که اکنون زیر کنترل آنها است را از دست خواهد داد.

جنرال جان نیکلسون به بی‌بی‌سی گفته که در استراتژی جدید آمریکا جدول زمانی تعیین نشده و نیروهای بین‌المللی تا زمان ریشه‌کن کردن “تروریست‌ها” در افغانستان می‌مانند.

این فرمانده آمریکایی افزوده که با افزایش میزان حمایت بین‌اللملی از نیروهای مسلح افغانستان، گروه طالبان چاره‌ای جز حاضر شدن در پای میز مذاکره ندارد. او تصریح کرده که روند صلح باید تحت رهبری دولت افغانستان باشد و “ارزش‌های حقوق بشری” و قانون اساسی حفظ شود.

جنرال نیکلسون می‌گوید گروه دولت اسلامی موسوم به “داعش” در شرق افغانستان در نتیجه فشار نیروهای ضد تروریستم آمریکایی “نابود” شده و آنها سعی دارند که با توسل به فعالیت‌های “تروریستی” از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان در مساجد حضور خود را به نمایش بگذارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نظامیان آمریکا از افغانستان خارج نخواهند شد. آقای ترامپ دلیل این تصمیم را جلوگیری قدرت گرفتن گروه‌های پیکارجو عنوان کرد. او گفت بیرون شدن آمریکا از افغانستان، این کشور را به شرایط قبل از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر می گرداند و خلاء به وجود آمده ‌را “تروریست‌”ها پر خواهد کرد.

فرمانده کل ناتو در افغانستان درباره وجود پناگاه امن گروه طالبان و شبکه حقانی در پاکستان به بی‌بی‌سی گفت آمریکا و پاکستان در این مورد مذاکراتی سری را آغاز کرده‌اند و ایالات متحده خواهان همکاری پاکستان در مبارزه با تروریسم است.

او افزود که هرچند دولت دونالد ترامپ به “قربانی‌های” پاکستان در “مبارزه با تروریسم” ارج گذاشته و در پی روابط خوب با آن کشور است، اما این روابط خوب به معنی آن نیست که “پناهگاه‌های امن تروریست ها” در آن کشور فعال باشد واز پاکستان به نیروهای آمریکایی و نیروهای دولتی افغانستان حمله شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟