خودستایی ترامپ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس

  • انتشار: ۱ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75193

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز در سخرانی اجلاس مجمع جهانی اقتصاد(داووس) مدعی شد وضعیت اقتصادی آمریکا در زمان ریاست جمهوری وی نسبت به دو دولت قبلی به مراتب بهتر شده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان با پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا، در خبرهای زیرنویس خود نوشت که “ترامپ در داووس، اقتصاد آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود را جار زد.”

ترامپ مدعی شد: آمریکا امروز تولید کننده شماره یک نفت و گاز در جهان است که کسی به پای آن نمی رسد  و دیگر آمریکا نیاز به واردات نفت ندارد و این درحالی است که کشورهای اروپایی برای انرژی دست و پا می زنند.

ترامپ که لحظه به لحظه به گام پایانی و سخت ترین مرحله استیضاح خود نزدیک می شود، بدون اشاره به اقدام یکجانبه دولتش در خارج کردن آمریکا از برخی مهم ترین معاهدات بین المللی به ویژه توافق های جهانی آب و هوایی و زیست محیطی که باعث تشدید مشکلات و معضلات اقلیمی و زیست محیطی جهان شده است، به خودستایی پرداخت و مدعی شد آمریکا در دوره دولت او گام های مهمی برای بهتر شدن شرایط  زیست محیلی و اقلیمی جهان برداشته است. 

وی خطاب به حاضران این نشست گفت: هرآنچه که در زمینه توافق های تجاری تصمیم گیری می شود همگی بر بهبود وضعیت مردم آمریکا متمرکز است. او افزود: اجازه نمی دهیم تا سوسیالیست های تندرو اقتصاد آمریکا را نابود کنند.

به نوشته ایرنا؛ این درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا طبق گزارش واشنگتن پست،  ۱۶ هزار حرف دروغ و گمراه کننده در سه سال اخیر زده است،

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟