خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن

  • انتشار: ۲۳ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 91411

بدون شک در دنیای متمدن امروزی به همان میزان که دسترسی به اطلاعات یک امتیاز و یک اهرم فشار می تواند به حساب آید، تعدد و فراوانی اطلاعات هم برای بشر مدرن درد سرساز شده است: در برخی موارد در حساب های خود در صفحات مجازی، در گوشی های پیشرفته موبایل و در دیگر وسایل ارتباطی خود با بمباران اطلاعات مواجه می شویم و درست در همین مواقع است که دوست داریم اطلاعات را ببینیم اما فرستنده اطلاعات یا پیام ها از دسترسی ما به محتوای اطلاعات یا پیام ها با خبر نشود تا انتظار عکس العمل داشته باشد. اینکه مثلا پیام ارسال شده در گوشی تلفن همراه یا حساب اینستگرام خود را بخوانیم و ارسال کننده متوجه شود ممکن است به مذاق ما خوش نیاید.

خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن
خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن

داستان اینستگرام و کاربران اینستگرامی اما کمی پیچیده تر است: در اینستگرام پیام های دریافت شده در «دایرکت اینستگرام» نمایش داده می شود. کاربران اینستگرامی بدون اینکه بفهمند شخص ارسال کننده پیام کیست قابلیت دسترسی به پیام ها را ندارند. در بعضی از گوشی ها فقط یک پیش نمایش از پیام ظاهر می شود. به عبارت دیگر هنگامی که پیام های دایرکت اینستگرام را می خوانید علامت seen یا همان دیده شدن برای ارسال کننده پیام تیک می خورد.

 با ما همراه شوید تا با روش های خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن آشنا شوید:  

ارسال و دریافت پیام در اینستگرام

قبل از اینکه به روش خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن بپردازیم، بهتر است با روش ارسال و دریافت پیام ها در اینستگرام آشنا شویم. در اینستگرام وقتی شخصی برای شما پیامی ارسال می کند، این پیام در «دایرکت اینستگرام» نمایش داده می شود، دایرکت اینستگرام موجود در بالای صفحه گوشی شما با علامت قرمز نشان داده می شود. برای ارسال پاسخ نیز «علامت فلش کج» را می زنیم و در صفحه دایرکت علام + را انتخاب می کنیم و شخص مد نظر را بر می گزینیم. در ادامه پیام خود را در قسمت «New Message» تایپ کرده ارسال می نماییم. وقتی پیام خود را ارسال کردید، کنار حساب شخص گیرنده علام چشم(seen) ظاهر می شود که نشان می دهد فرد پیام شما را خوانده است یا به اصطلاح دیده است.

خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن
خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن

 پیام های دایرکت اینستگرام خود را بخوانید بدون اینکه کسی متوجه شود پیام را خوانده اید

برای اینکه پیام های موجود در دایرکت اینستگرام خود را بخوانید اما ارسال کننده پیام متوجه نشود شما پیام را خوانده اید یا به اصطلاح گزینه seen در کنار اکونت شما برای فرد ارسال کننده تیک نخورد، به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا و قبل از هرچیز به محض اینکه اعلام دریافت پیام را دیدید بلافاصله آن را باز نکنید. به منوی گوشی یا فهرست نرم افزارهای خود رفته و اینستگرام را انتخاب کنید. علامت قرمز فلش نشان هنده بالای صفحه اینستگرام را برای حذف انتخاب کنید. مواظب باشید پیام را در این صحفه باز نکنید چون علام چشم دردایرکت مشاهده می شود. در همین صفحه بمانید و از بالای صفحه اعلان های گوشی، اینترنت یا وای فای خود را قطع کنید. اینک یک بار دیگر وارد پیچ دایرکت اینستگرام خود شوید و پیام دایرکت را در حالی offline بخوانید، اینک دیگر فرستنده پیام علامت چشم را مشاهده نمی کند و به عبارتی تصور می کند شما پیام را نخوانده اید. البته توجه داشته باشید بعد از خواندن پیام یا از اینستگرام خارج شوید یا در وضعیت offline بمانید.  برای ماندن در وضعیت اف لاین کافی ست به setting رفته گزینه لاگ اوت را انتخاب کنید تا از اینستگرام خارج شوید.

به عنوان قسمت پایانی می توانید در وضعیت اف لاین وارد اینستگرام شوید.

خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن
خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن

با استفاده از روش فوق که به نام «روح تلگرام» یاد می شود می توانید پیام های دایرکت تلگرام خود را بخوانید بدون اینکه فرستنده پیام متوجه شود شما پیام را خوانده اید. این ترفند برای کاربران اینستگرامی جذابیت خاصی دارد چون این کاربران می توانند مافوق توانایی ها و قابلیت های اینستگرام عمل کنند. البته در کنار این ترفندها نرم افزارهایی هم وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید پیام های دایرکت اینستگرام خود را بخوانید بدون این که seen شوید. البته باید در نظر داشت که خیلی به این اپلیکیشن ها اعتماد نکنید.

حالت فوق که برای شما توضیح داده شد در پیام رسان تلگرام به حالت «روح تلگرام» معروف بود. به عبارت دیگر پیام رسان تلگرام برخلاف اینستگرام قابلیت خواندن پیام ها بدون اینکه پیام دهنده متوجه شود را دارا بود اما اینستگرام و فیس بوک چنین قابلیتی را ندارند.

خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون seen شدن با  استفاده از Notification

برای استفاده از این روش باید زبان گوشی خود را فارسی کنید تا ارسال و دریافت پیام های در اینستگرام شما هم به زبان فارسی انجام شود. با  استفاده از روش نوتیفیکیشن برای خواندن پیام های اینستگرام بدون دیده شدن کافی است تازه ترین ورژن اینستگرام را نصب کنید و اجازه ایجاد نوتیفیکیشن یا هشدار را به نرم افزار بدهید تا بتوانید حالت روح اینستگرام را فعال کنید. وقتی پیامی برای شما ارسال می شود می توانید آن را ایگنور کنید و حداقل نصف پیام را بخوانید. البته این روش در تمام دستگاه ها کاربرد ندارد.

به هر صورت اینکه با با روش خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون دیده شدن توسط طرف مقابل آشنا شدید می توانید از انجام آن لذت ببرید: پیام ها را بخوانید بدون اینکه مجبور باشید به انتظار ارسال کننده برای دریافت بیش از حد توجه کرده باشید. همین طور به یاد داشته باشید که سراغ نرم افزارهای موجود برای خواندن پیام دایرکت اینستگرام بدون سین شدن نروید چون از لحاظ امنیتی و حفظ حریم خصوصی ضریب پایینی دارند.