خواص بادام هندی

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 97086

بادام هندی در بسیاری از کشورها یک آجیل پرطرفدار می باشد. بادام هندی که آن را «کاشو» هم می گویند از نوعی درخت گرمسیری و همیشه سبز به دست می آید که تا چهارده متر رشد می یابد.

خواص بادام هندی

علاوه بر بادام هندی این درخت سیب بادام هندی را نیز تولید می کند. این آجیل لوبیا شکل یا به عبارت دیگر کلیوی شکل در زیر میوه درختی به نام بلارد یافت می شود.

با ما در خواندن این مطلب همراه شوید تا با خاص بی نظیر بادام هندی آشنا گردید:

بادام هندی با اصالت برزیلی

اگرچه امروز این آجیل کلیوی شکل را با همگان با نام هندی می شناسند اما ریشه اصلی آن به کشور برزیل بر می گردد.

بهتر بگوییم این آجیل محبوب در بین مردم جهان به جنوب شرقی برزیل تعلق دارد.

پرتغالی ها در قرن شانزده میلادی این دانه را از برزیل به هند و چند کشور آفریقایی بردند. امروزه بادام هندی علاوه بر هند در کشورهایی چون نیجریه، موزامبیک، تانزانیا و برزیل تولید می گردد.

کره خوشمزه بادام هندی

کاشو یا همان بادام هندی علاوه بر مصرف مستقیم به روش های دیگری نیز مصرف می شود. از دانه های بادام هندی نوعی کره خوشمزه و نرم به دست می آید که بسیار مطبوع است. برای گرفتن کره بادام زمینی را می کوبند.

بادام زمینی و خارش پوستی

بادام زمینی همان طور که می دانید یک مغزدانه است که به عنوان یک آجیل در بین مردم در کشورهای مختلف محبوبیت فراوانی دارد.

بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی مس می باشد چون پوستته بادام زمینی سبب التهاب، سوزش و خارش در پوست انسان می شود معمولا این آجیل به صورت بدون پوست وارد بازار می گردد.  

خواص بادام زمینی

با بادام زمینی وزن خود را کاهش دهید

بادام زمینی مملو از چربی های مفید و فیبر است و هر ۳۰ گرم آن در حدود ۱۶۰ کالری انرژی دارد.

تحقیقات نشان داده است در صورتیکه بادام زمینی در قالب یک برنامه غذایی مناسب استفاده شود و از خوردن زیادی آن پرهیز گردد به راحتی می تواند گرسنگی را رفع کند بدون اینکه وزن شما را افزایش دهد.

البته این باور عمومی که می گوید خوردن این آجیل سبب چاقی و اضافه وزن می شود را باور نکنید.

با خوردن مقدار مناسبی از بادام زمینی برای مدتی احساس سیری می کنید و نیازی به خوردن غذاهای پرکالری ندارید.

خانم های باردار بادام زمینی بخورند

در کنار تمام خواص بی نظیر بادام زمینی، خبر خوش برای زنان باردار این است که این آجیل حاوی آنتی اکسیدان می تواند به عنوان تنقلات و میان وعده مورد استفاده قرار گیرد.

در حقیقت می توان گفت که بادام زمینی یک قرص طبیعی ویتامین در دوران بارداری برای زنان محسوب می شود.

در ۳۰ گرم بادام زمینی حدود «۹ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم چربی سالم و انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای رشد جنین» یافت می شود.

به عبارت ساده تر بادام زمینی تمام ویتامین های لازم برای رشد جنین در دوران بارداری را فراهم می کند.

همین طور این آجیل پرطرفدار خاصیت آنتی اکسیدان داشته می تواند با عفونت ها باکتریایی دوران بارداری مقابله نماید.

بادام زمینی در دوران بارداری انرژی لازم را برای زنان فراهم می کند. کنترل یبوست و اسهال که در زنان باردار رایج  است نیز با خوردن بادام زمینی رفع می گردد.

خواص بادام هندی

این آجیل کلیوی شکل حاوی مقادیر زیادی کلسیم و منزیم  است و زنان بارداری که در دوران بارداری به اندازه کافی بادام زمینی می خورند در حقیقت به استحکام استخوان های کودکان خود کمک شایانی کرده اند.

کنترل فشار خون با بادام هندی

گرفتگی عضلات و فشار خود در بین زنان باردار رایج است، با مصرف مقدار مناسب از بادام زمینی می توان این عوارض را برطف کرد چون این آجیل سرشار از منیزیم می باشد.

رفع دردهای عضلانی، سردرد و خستگی از دیگر خواص بادام هندی می باشد. به عبارت بهتر اگر بگوییم بادام هندی کالری و انرزی لازم برای زنان در دوران بارداری را فراهم می کند بدون اینکه سبب اضافه وزن گردد.

بادام هندی و احتمال جلوگیری از جذب کلسیم

بادام هندی علی رغم خواص بی نظیری که دارد حاوی ماده ای به نام اگزالات می باشد و جمع شدن بیش از حد این ماده در بدن زنان باردار ممکن است مانع جذب کلسیم شود.

بنابراین مادران و زنان باردار نباید بیش از حد بادام هندی مصرف کنند چون به جنین و خود آنها آسیب می زند.

زنان باردار بهتر است بادام هندی را به صورت خام و بدون نمک مصرف نمایند تا از خطر فشار خون بالا برای مادر و حتی سقط جنین جلوگیری کرده باشند.  

بادام هندی مفید برای استحکام لثه و دندان ها

از دیگر خواص بی نظیر بادام زمینی باید به «نداشتن کلسترول، حفظ سلامت لثه و دندان، تقویت قلب و عروق، کاهش دادن گلیسیرید، از بین بردن رادیکال های آزاد، حفاظت از استخوان و ماهیچه ها، کمک به خواب آرام در زنان یائسه، انعطاف پذیری رگ های خونی، کمک به تولید رنگ دانه پوست و مو، جلوگیری از سرطان، سلامتی مغز و اعصاب، پیشگیری از سنگ صفرا و کمک به هضم غذا» اشاره کرد.

به طور کلی می توان گفت که بادام زمینی  اگرچه به این نام خوانده می شود اما ریشه اصلی آن به برزیل بر می گردد و پرتغالی ها در قرن شانزده آن را از برزیل به هند منتقل کردند.

این آجیل پرخاصیت را باید یک ویتامین طبیعی برای زنان خواند که حاوی انواع و اقسام مواد مفید برای جنین می باشد.

از سویی هم باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این دان های روغنی می تواند عوارض خطرناکی چون سقط جنین را به همراه داشته  باشد.

همچون تمام مواد غذایی و داانه های روغنی سعی کنید در مصرف بادام زمینی اعتدال را رعایت کنید. در ضمن حواستان باشد که پوسته این آجیل سبب بروز التهاب و سوزش و خارش در پوست می شود.  درست به همین دلیل است که در بازار بدون پوست وارد می گردد.