خنده دارترین فیلم های تاریخ سینما

  • انتشار: ۷ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 107922

روی پرده رفتن فیلم های کمدی از همان ابتدای پیدایش سینما مرسوم بود. به عبارت ساده تر می توان گفت ژانر کمدی در کنار ژانرهای دیگر از قدمت طولانی برخوردار است.

خنده دار ترین فیلم های تاریخ سینما
خنده دار ترین فیلم های تاریخ سینما

البته نباید فراموش کرد که تمام فیلم های کمدی به یک اندازه خنده دار نبوده اند و تنها برخی از آنها با گذر زمان ارزش و  اهمیت خود را حفظ کرده اند.

تماشای این دسته از فیلم های کمدی به دلیل استفاده از جملات خنده دار، شوخی های به کار رفته در آنها و برخی دیالوگ ها و صحنه ها چنان لذتی به بیننده می دهد که تا سال های سال آنها را فراموش نمی کند.

با ما همراه باشید تا خنده دارترین فیلم های تاریخ سینما را بشناسید:

چارلی چاپلین، خالق خنده دارترین فیلم های جهان

هرکسی که دستی در تماشای فیلم های کمدی داشته باشد، بدون شک با نام چارلی چاپلین آشناست. فیلم هایی که این بازیگر در آنها نقش بازی کرده یا کارگردانی نموده اند از همان ابتدا خنده دارترین فیلم های کمدی در تاریخ سینما بوده و خواهند بود.

خنده دارترین فیلم چارلی چاپلین «جویندگان طلا» نام دارد. در این فیلم که در یوکان، غربی ترین نقطه در قلمرو کانادا بازی شده، چارلی چاپلین نقش یک آدم آواره و فقیر را بازی می کند که در جست و جوی خوشبختی ست.

در طول فیلم بازیگر نقش اول فیلم به جز گرسنگی و آوارگی چیز دیگری نصیبش نمی شود. یکی از خنده دارترین صحنه های این فیلم زمانی اتفاق می افتد که چارلی از شدت گرسنگی کفش هایش را تکه تکه کرده و می خورد.

جویندگان طلا آنچنان صحنه های معمولی را به ژانر کمدی تبدیل کرده که حتی فیلم های کمدی امروزی در مقایسه با آن حرفی برای گفتن ندارد.

تایکا وای تیتی و جامین کلمنت در «آنچه در سایه انجام می دهیم»

بعد از فیلم های کمدی و خنده دار چارلی چاپلین به فیلمی می رسیم که به طور مشترک توسط تایکا وای تیتی و جامین کلمنت کارگردانی شده است.

«آنچه در سایه انجام می دهیم» نام فیلم خنده داری ست که در سال ۲۰۱۴ به روی پرده سینما رفت. ترکیب وحشت و کمدی به کار رفته در این فیلم به خنده دار بودن آن افزوده است.

در این فیلم کمدی چند آدم خون آشام که هر یک به یک دوره خاص از تاریخ تعلق دارد به طور اتفاقی در این فیلم هم اتاقی شده اند.

خون آشام ها تلاش می کنند خود را با سبک زندگی و شرایط زندگی در قرن بیست و یکم تطبیق دهند. در این فیلم «حس شوخ طبعی خون آشام ها منجر به قتل های ناگهانی می شود، خون آشام ها با شرایط زندگی در قرن بیست و یکم آشنا نیستند و فضای فیلم کمیک است.»

شان مردگان

شان مردگان در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط ادگار رایت کارگردانی شد و به روی پرده رفت. سایمون پگ در این فیلم نقش آفرینی کرده است.

بازیگر اصلی فیلم می بایست در طول یک روز تمام  مشکلات عاطفی خود را حل کند. در این فیلم آدم ها به زامبی تبدیل شده اند و آخر دنیا فرا رسیده است.

شان با ناپدری اش آشتی می کند با مادرش کنار می آید و نشان می دهد که یک جوان مسئولیت پذیر است. شان در این فیلم لحظاتی را تجربه می کند که مخصوص فیلم های کلاسیک است: لحظاتی مملو از وحشت.

شان با پرتاب کردن صفحه های گرامافونی که اینک دیگر دوستشان ندارد زامبی ها را از پای در می آورد. آنچه سبب شده این فیلم با گذشت زمان محبوبیت خود را نزد تماشاگران از دست ندهد هیجان انگیز و الهام بخش بودن فیلم است.

خنده دار ترین فیلم های تاریخ سینما
خنده دار ترین فیلم های تاریخ سینما

پاول فیگ و خلق فیلم های خنده دار

از دیگر فیلم های خنده دار تاریخ سینما باید به فیلم های پاول فیگ اشاره کرد. فیلم کمدی ساقدوش ها در لیست بهترین فیلم های کمدی جهان قرار دارد.

شخصیت اصلی فیلم یک زن شاغل به نام آنی می باشد. کریستن ویگ نقش این زن شاغل را بازی می کند. این زن شاغل علی رغم داشتن مشکلات شخصی متعدد زمانیکه باخبر می شود نزدیکترین دوستش قصد  ازدواج دارد تلاش می کند هزینه های لازم را فراهم کرده ساقدوش وی شود.

نقش های اصلی این فیلم را زنان بازی کرده اند و همین نکته خود سبب جذابیت فیلم شده است. یکی از بازیگران این فیلم به نام ملیسا مک کارتی به دلیل بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر مکمل زن در سال ۲۰۱۲ شد.

دنباله فیلم پلنگ صورتی

کسانیکه اهل تماشای کارتون های خنده دار از جمله پلنگ صورتی هستند بدون شک با فیلم کمدی تیری در تاریکی آشنا هستند. تیری در تاریکی در سال ۱۹۶۴ تولید شد که به نوعی دنباله ای بر فیلم پلنگ صورتی ست.

به باور علاقه مندان فیلم های کمدی تیری در تاریکی یکی از بهترین فیلم های خنده دار می باشد. پیتر سلرز در قسمت اول فیلم نقش دوم را بازی می کند و نقش اصلی به عهده بازپرس کلوزو می باشد.

بازپرس کلوزو یک انسان سبک مغز است اما اعتماد به نفس بالایی دارد و با همین اعتماد به نفس بالا می تواند دیگران را متقاعد سازد تا باور کنند که وی یک نابغه است.

در این فیلم بازپرس کلوزو یک پرونده قتل را به عهده می گیرد. آنچه سبب شکل گیری صحنه های خنده دار در این فیلم می شود نظر متفاوت بازپرس کلوزو با جو حاکم بر فیلم است. تمام شواهد نشان می دهد که قتل کار یکی از مظنونین پرونده است در حالیکه بازپرس کلوزو نظر متفاوتی دارد.

به هر صورت باید باور کرد که ژانر کمدی در کنار ژانرهای دیگر یکی از ژانرهای ماندگار در تاریخ سینما بوده است. تماشاگران از همان ابتدای پیدایش سینما شاهد روی پرده رفتن فیلم های کمدی بوده اند.

برخی فیلم های کمدی علی رغم تولید در ده ها سال پیش همچنان در لیست خنده دارترین فیلم های تاریخ سینما باقی مانده اند. به عنوان مثال چه کسی می تواند خنده دار بودن فیلم جویندگان طلا با بازی چارلی چاپلین را حتی در زمان کنونی انکار کند.