«خلیل‌زاد» منتقدان گفتگوهای صلح افغانستان را به خویشتن‌داری فرا خواند؛ جنگ 40 ساله در یک نشست حل نخواهد شد!

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53094

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان منتقدان مذاکرات اخیر با طالبان را به خویشتن‌داری فراخوانده وتاکید نمود هنوز برای قضاوت کردن در مورد نتایج این گفتگوها زود است.

آقای خلیل‌زاد در توییتر خود نوشته:” شکاک‌هایی است که با توجه به بخش نخست یک تلاش بسیار بزرگ، عجولانه قضاوت می‌کنند؛ گویا ما به توافق نهایی رسیده ایم. فیل را در یک لقمه نمی‌توان بلعید! و جنگ 40 ساله در یک نشست حل نخواهد شد، حتا اگر این نشست یک هفته هم دوام کند”.

به گفته وی راه صلح ناهموار است و وضعیت افغانستان نیز مانند هر گفتگوی حساس دیگر، به دلیل حضور بازیگران بسیار و موضوعات متعدد، پیچیدگی‌های خود را دارد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پس از پایان دور چهارم مذاکرات مقام‌های امریکایی و نمایندگان طالبان در قطر که بدون حضور نمایندگان دولت افغانستان برگزار شد، رهبری حکومت وحدت ملی از روند فعلی به شدت انتقاد کرده‌ است.

به گفته خلیل‌زاد در گفتگوهای اخیرش با نمایندگان طالبان در زمینه مبارزه با دهشت افگنی و خروج قوای امریکایی از افغانستان پیشرفت‌های قابل ملاحظه صورت گرفته، اما هیچ موضوعی تا حالا نهایی نشده است.


نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟