خلیلی: نتیجه انتخابات قابل قبول نیست/ هیچ کسی از طریق تقلب نمی تواند بر مردم حکومت کند!

  • انتشار: ۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 72770

«محمد کریم خیلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان با اشاره به جنجال های انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد هیچ کسی از طریق تقلب نمی تواند بر مردم افغانستان حکومت کند.

خلیلی امروز (۵جدی) در همایش حزب وحدت اسلامی افغانستان گفت: کمیسیون انتخابات به شکل بسیار فیجع نتیجه‌ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که نه برای دسته‌های انتخاباتی و نه هم برای مردم افغانستان قابل قبول است.

او افزود که امیدوار بودند کمیسیون انتخابات شفافیت را در انتخابات عملی کند و رای مردم را ملاک تعیین زعامت قرار دهد، اما این کمیسیون چنین نکردند و مردم با اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، از نهادهای انتخاباتی ناامید شدند.

خلیلی تاکید کرد: با صراحت می‌گویم رای تقلبی به هیج وجه نمی تواند به اراده مردم دخیل باشد و زعیم مردم افغانستان را انتخاب کند.

رهبر حزب وحدت اسلامی با اشاره به تظاهرات هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت: پیش از آن که نتایح ابتدایی انتخابات اعلام شود، مردم در بیش از ۲۰ ولایت صدای شان را بلند کردند، این یک نمونه کوچک بود که باید کمیسیون متوجه می شد.

او با بیان این که صدای همه احزاب تاثیرگزار از سوی کمیسیون انتخابات نادیده گرفته شده، تصریح کرد، هنوز مراحل دیگری پیش رو است و نگاه آن ها به مرحله بعدی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد آرای تقلبی چه تصمیمی می گیرد؟

خیلیل هشدار داد که مردم افغانستان از راه قانونی و مشروع در برابر حکومت متقلب می ایستد تا حکومت را به زیر بکشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟