خلیلی: تلاش های شورای عالی صلح برای مذاکره مستقیم با طالبان ادامه دارد

  • انتشار: ۴ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34857

محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید تلاش های شورای عالی صلح برای مذاکره با طالبان ادامه دارد و اکنون زمان آن رسیده که علمای دین نشان دهند که قادر به نجات مردم خود از بلای جنگ است.

آقای خلیلی که امروز در نشست مشورتی شورای عالی صلح با علمای دینی در کابل صحبت می‌کرد گفت که صلح تنها راه بیرون رفت از جنگ است و شورای عالی صلح خواهان صلحی است که در آن خیر دو طرف تضمین شده باشد.

در نشست مشورتی امروز شورای عالی صلح افغانستان با علمای دینی در حدود ۷۰۰ عالم دین از سراسر افغانستان به کابل آمده‌اند تا در باره صلح و برقراری آن در این کشور بحث کنند.

محمد کریم خلیلی گفت که نشست مشورتی با علمای دینی یکی از نشست‌های تاریخی است و شورای عالی صلح از علمای سراسر جهان توقع دارد تا از صلح افغانستان حمایت کنند.

آقای خلیلی از علمای دینی خواست که تلاش‌های صلح را «جهاد صلح» اعلان کنند زیرا تا «ما خود اقدام نکنیم صلح را کسی برای ما آورده نمی‌تواند و اکنون زمان آن رسیده تا برای رهایی مردم خود از وضعیت اسفناک جنگی تلاش کنیم.»

او گفت که تلاش‌های شورای عالی صلح برای مذاکره مستقیم با مخالفان مسلح دولت افغانستان جریان دارد و انتظار او این است که علمای دینی افغانستان اجازه ندهند تا مردم این کشور در لحظه «سرنوشت‌ساز» از رسیدن به رویای تاریخی شان که برقراری صلح است، باز بمانند.

به گفته‌ی او علمای دینی در افغانستان توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای همکاری با شورای عالی صلح دارند و اکنون زمان آن رسیده تا این علمای دینی ثابت کنند که قادر به نجات مردم خود از بلای جنگ اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟