خلیلزاد: گزارش اخیر رویترز حقیقت ندارد/ حمایت امریکا از نیروهای افغان بعد از توافق با طالبان نیز ادامه دارد

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 68679

«زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گزارش رویترز به نقل از دو فرمانده طالب، مبنی بر ادامه جنگ طالبان با دولت افغانستان پس از توافق صلح را تکذیب کرد.

به تازگی خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی از گروه طالبان گزارش داده بود که جنگ این گروه با دولت مورد حمایت امریکا بعد از توافق صلح با امریکا پایان نخواهد یافت و قطع حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغان بخشی از توافق است.

در این گزارش از دو فرمانده طالبان نقل شده که گفته‌اند طالبان به جنگ علیه دولت افغانستان و گرفتن قدرت با زور ادامه خواهد داد.

در همین حال خلیلزاد در واکنش به این موضوع در صفحه توییترش نوشت: «گزارش رویترز به نقل از دو فرمانده طالب که نامش ذکر نشده، مبنی بر قطع حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغان بعد از توافق با طالبان، حقیقت ندارد.»

وی افزود: هیچ کس نباید فریب تبلیغات را بخورد و یا مرعوب آن شود. اجازه بدهید که به صورت واضح بگویم که ما از نیروهای افغان اکنون و بعد از هر توافقی با گروه طالبان حمایت خواهیم کرد. تمام طرف‌ها موافقت کرده‌اند که آینده افغانستان در گفتگوهای بین‌الافغانی مشخص خواهد شد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا نیز گفته است که در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای خروج قوای امریکایی از افغانستان وجود ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟