خلیلزاد: مذاکره درباره ساختار نظام آینده افغانستان از صلاحیت من خارج است

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 52984

 زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان شب گذشته جزئیات مذاکرات شش روزه خود با طالبان در دوحه، پایتخت قطر را به محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ارائه کرد.

خلیلزاد ضمن ارائه معلومات به مقامات حکومت افغانستان، معلومات نادرست و شایعات نشر شده از سوی رسانه های داخلی و بین المللی در خصوص محتوا و توافقات مذاکره با طالبان در دوحه را رد کرد و گفت: در مورد ساختار نظام آینده افغانستان با طالبان هیچگونه گفتگو و بحثی صورت نگرفته است.

وی افزود که موضوع حکومت موقت به گونه کامل نادرست است و در این صحبت ها هیچگونه بحثی روی آن صورت نگرفته است و در اختیارات و مسئولیت من نیست که در این زمینه ها مذاکره کنم، حیطه اختیارات من این است که تنها زمینه مذاکرات بین الافغانی را فراهم نمایم.

نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان خاطرنشان کرد که با طالبان تنها روی مساله آتش بس بحث نموده اما تاکنون در این خصوص پیشرفتی صورت نگرفته است.

خلیلزاد گفت: آمریکا در مذاکره با طالبان با تاکید اعلام کرده است که برای رسیدن به صلح دوامدار، یگانه راه حل، مذاکرات بین الافغانی می باشد.

وی افزود: طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده اند، اما تاکنون هیات آمریکا با آنها در این خصوص به هیچگونه توافقی نرسیده است.

نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان افزود: اگر در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان هر تصمیمی گرفته شود، در زمان معینۀ آن در هماهنگی با دولت افغانستان تحت بحث تفصیلی قرار می گیرد.

زلمی خلیلزاد در مورد اینکه آیا طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان خواهند شد یا خیر گفت: برای تعقیب موضوعات باقی مانده باز هم با طالبان دیدار خواهد کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار از زلمی خلیلزاد تشکر کرد و از اقدامات آمریکا تقدیر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟