«خلیلزاد» با غنی و شماری از سیاسیون افغانستان دیدار کرد

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 71799

دفتر مطبوعاتی ارگ در اعلامیه ای از دیدار رییس جمهور غنی با زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خبر داده است.

در این دیدار هر دو جانب در رابطه به تعقیب موضوعاتی همچون آتش‌بس و پرداختن به مشکل مخفیگاه‌های طالبان در بیرون از کشور بخاطر دستیابی به موافقتنامۀ صلح پایدار که روئسای جمهور افغانستان و امریکا در ملاقات اخیرشان روی آن بحث کرده بودند، صحبت نمودند.

به نقل از اعلامیه ارگ؛ غنی در گفتگو با خلیلزاد تاکید کرده که به منظور پیشبرد پروسه صلح باید هر دو موضوع متذکره به گونه جدی مدنظر گرفته شود.

در همین حال دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی نیز با نشر یک اعلامیه گفته که داکتر عبدالله و شماری از رهبران جهادی، رهبران احزاب سیاسی، شخصیت‌های ملی و سران و نمایندگان اقوام شام روز گذشته با آقای خلیل‌زاد در قصر سپیدار دیدار کردند.

در این نشست، خلیل‌زاد هدف از سفر خود به افغانستان، تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و خواست‌های طرف ایالات متحده و طالبان را در امر رسیدن به صلح با اشتراک کنندگان مطرح کرده است.

گفتنی است، خوش‌بینی از آغاز مذاکرات صلح افغانستان پس از تبادل سه زندانی گروه طالبان با دو استاد دانشگاه امریکایی- افغانستان میان امریکا و طالبان با توافق دولت افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟