خشک کردن موبایل با ترفندهایی خانگی و فوری

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76373

شاید این اتفاق برای همه افتاده باشد که گوشی موبایل مان خیس شود یا زیر باران بماند؛ خیلی از اوقات حواس مان نیست و گوشی خود را روی یک سطح نم دار و خیس می گذاریم یا بر اثر یک اشتباه یک لیوان آب روی آن می ریزد. در این نوشتار راه هایی برای خشک کردن موبایل را بررسی می کنیم و به همه شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید زیرا هر لحظه ممکن است این بلا سر شما نیز بیاید و گوشی تان خیس آب شود؛ آنوقت است که ضرورت دانستن این راهکارها را درک می کنید. پس تا انتها با این مطلب همراه باشید.

خشک کردن موبایل

نکاتی که برای خشک کردن موبایل باید رعایت کنید

بعد از اینکه متوجه خیس شدن موبایل خود شدید باید به طور فوری نکاتی را رعایت کنید که به خشک شدن هرچه سریع تر آن کمک می کند. این پنج نکته را همیشه به خاطر بسپارید، شاید خدای نکرده روزی به کارتان آمد:

۱ـ خونسردی خود را حفظ نکنید! اینجا زمانی برای حفظ خونسردی ندارید و باید فورا اولین اقدام را انجام دهید.

اولین اقدام این است که سریعا و فورا گوشی خود را از درون آب یا سطح نم دار و مرطوبی که گوشی شما روی آن قرار گرفته است بردارید چرا که هر چقدر مدت زمان بیشتری در آب بماند احتمال نفوذ آب به منافذ آن بیشتر خواهد بود. پس در این مرحله سرعت عمل به خرج دهید و فوری وارد عمل شوید.

۲ـ لوازم جانبی را جدا کنید: دومین اقدام برای خشک کردن موبایل خارج کردن لوازم جانبی مثل هدفون، سیم کارت و کارت حافظه می باشد تا هوا به راحتی بتواند به داخل موبایل نفوذ کند. دقت داشته باشید که اگر باطری موبایل تان جدا می شود حتما آن را بردارید؛ اگرچه امروزه بسیاری از باطری ها متصل به گوشی موبایل هستند و قابلیت جدا شدن ندارند.

۳ـ تکان دادن بیش از حد موبایل ممنوع: سعی کنید قسمت هایی را که خیس شده با حوله خشک کنید فقط مواظب باشید که آب بیشتری با داخل آن نفوذ نکند و سعی کنید گوشی خود را زیاد تکان ندهید زیرا تکان دادن زیاد گوشی باعث می شود آب به همه مجاری گوشی شما سرایت کند.

۴ـ فورا روشن نکنید: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که وقتی گوشی موبایل خود را خشک کردید فورا اقدام به روشن کردن آن نکنید. اندکی صبر کنید تا اطمینان خاطر پیدا کنید بدنه و احیانا داخل گوشی تان کاملا خشک شده و سپس آن را روشن نمایید.

۵ـ استفاده از سشوار ممنوع: خیلی از افراد وقتی با گوشی موبایل خیس شده خود مواجه می شوند اولین کاری که برای خشک کردن آن انجام می دهند استفاده از سشوار است. خشک کردن موبایل با سشوار اصلا شیوه درستی نیست و به هیچ وجه نباید این کار را انجام دهید چرا که بسیاری از تراشه ها و قطعاتی موبایل به حرارت و گرما حساس هستند و حرارت و گرما ممکن است آسیب بیشتری به موبایل وارد کند پس توصیه ما این است که به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید.

ضمن اینکه سشوار باد را به جلو هل می دهد بر خلاف جارو برقی که خاصیت مکندگی دارد. ممکن است باد سشوار قبل از هر چیزی رطوبت را به نقاط دیگر گوشی موبایل شما سرایت دهد.

ترفندهایی برای خشک کردن موبایل

۱ـ برنج، بهترین خشک کننده موبایل است! بهترین راه برای خشک کردن موبایل این است که گوشی خود را داخل یک کیسه برنج قرار دهید چرا که برنج به سرعت رطوبت را جذب خود می کند و گوشی از داخل خشک می شود.

سعی کنید به مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت گوشی خود را در کیسه برنج جای دهید و بعد از آنکه اطمینان یافتید که گوشی خشک شده آن را روشن کنید و تست نمایید.

خشک کردن موبایل

۲ـ قرار دادن گوشی در یخچال: یکی دیگر از روش های خشک کردن موبایل قرار دادن آن در یخچال است. حواستان باشد که گوشی را در قسمت فریزر قرار ندهید چون فریزر باعث آسیب و صدمه بیشتری به گوشی می شود.

۳ـ جارو برقی، سریع ترین روش برای خشک کردن موبایل: می توان از جارو برقی نیز برای خشک کردن موبایل استفاده کنید. برای انجام این روش بهتر است گوشی را در فاصله مناسب با جارو برقی قرار دهید و از نزدیک کردن به جارو برقی اجتناب ورزید.

وقتی که گوشی را در فاصله مناسب با جارو برقی قرار دادید جارو را روشن کرده تا رطوبتی که در گوشی مانده است را بگیرد. این روش سریع ترین روش برای خشک کردن موبایل است.

۴ـ الکل: روش دیگر برای خشک کردن موبایل استفاده از الکل خالص می باشد. به این دلیل که الکل دراای ترکیبات شیمایی است که به گوشی آسیب نمی رساند و از طرفی هم الکل زود تبخیر می شود و می تواند در کمترین زمان ممکن گوشی شما را خشک کند.

سخن پایانی

در صورتی که از هیچ کدام این روش ها نتیجه ای نگرفتید گوشی خود را به تعمیرگاه برده و تمامی کارهایی که برای خشک کردن آن انجام داده اید را برای تعمیرکار بازگو کنید.

در آخر توصه ما به شما عزیزان این است که برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی گوشی موبایل خود را حتی الامکان با خود به توالت، استخر، حمام و جاهایی که امکان خیس شدن آن وجود دارد نبرید.

اگر خیلی به موبایل خود وابسته هستید و نمی توانید آن را از خود جدا کنید بهتر است از یک محافظ و یا کاور استفاده کنید تا دیگر نگران خیس شدن گوشی خود نباشید. کاور گرفتن برای موبایل در بسیاری از مواردذ گوشی شما را از خطرات مهم از جمله خیس شدن نجات می دهد؛ همچنین ممکن است میزان آسیب رسیدن به گوشی را بسیار کاهش دهد و از خساارت بزرگ تر جلوگیری به عمل آورد.

امیدواریم این نکات درباره خشک کردن موبایل را به خاطر سپرده و در صورت لزوم از آنها استفاد ه کنید. در پایان برای تان آرزوی موفقیت می کنیم.